A A+ A++

W pierwszym kwartale tego roku flota MPK – Łódź powiększyła się o pierwsze elektryczne autobusy Volvo 7900 Elektric. Pojazdy wyjechały na łódzkie ulice w połowie marca. Autobusy ładowane są na zajezdni przy ul. Limanowskiego, gdzie pod specjalnie wybudowaną dla nich wiatą, znajdują się stacje tzw. wolnego ładowania.

Aby jednak w pełni można było wykorzystać możliwości pojazdów w ramach projektu zaplanowano również montaż szybkich ładowarek na sześciu łódzkich krańcówkach: Mikulskiego, Cmentarz Szczecińska, Janów, Retkinia, Dw. Łódź Fabryczna, Retkinia Kusocińskiego.

Na krańcówkach autobusy będą ładowane przy wykorzystaniu tzw. odwróconego pantografu. Ich budowa wymagała szeregu uzgodnień i pozwoleń związanych z przebudową i powstaniem infrastruktury. Do tej pory trwały roboty związane z sieciami elektroenergetycznymi i teletechnicznymi, usuwaniem kolizji oraz budową zatok, miejsc postojowych i fundamentów pod maszty i ładowarki.

Docelowo autobusy elektryczne w Łodzi mają kursować na liniach: 80, 83 i 86. Będą ładowane do pełna podczas nocnego postoju w zajezdni. Natomiast, gdy wyjadą na trasę baterie będą systematycznie uzupełniane podczas przerw na krańcówkach tak, aby bez konieczności powrotu do zajezdni mogły realizować kolejne kursy.

Pierwsza szybka ładowarka pojawi się na krańcówce na osiedlu Janów. Jej montaż właśnie się rozpoczął. Zamontowany już został wysięgnik pantografu, następnie zamontowana zostanie ładowarka i rozpoczną się testy.

MPK oczekuje na budowę złączy kablowych przez zarządcę sieci elektroenergetycznej do większości ładowarek, co będzie umożliwiało uruchamianie kolejnych ładowarek na krańcówkach. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAbp Szewczuk o najstraszniejszej dobie od początku wojny
Następny artykułDwie hale powstają w Końskich bez większych problemów [wideo, zdjęcia]