A A+ A++

Pandemia zmieniła nasze codzienne życie, dokonała też ogromnej transformacji w biznesie.

Materiał partnera: Visa


W ostatnich miesiącach procesy, które były widoczne od dłuższego czasu, takie jak cyfryzacja firm, zwrot konsumentów w kierunku płatności cyfrowych oraz rozwój sprzedaży w kanałach internetowych, znacząco przyspieszyły. Pandemia Covid-19 zmieniła przede wszystkim oblicze handlu i przyzwyczajenia związane z płaceniem. Dla wielu osób zakupy online stały się koniecznością ze względu na wprowadzone ograniczenia, zamknięte galerie handlowe i nakaz zachowania dystansu społecznego.

Trend wzmożonego zainteresowania zakupami internetowymi potwierdzają dane Visa. W grudniu 2020 r. liczba transakcji w internecie z wykorzystaniem kart Visa wydanych w Polsce wzrosła o 20 proc. rok do roku. W niektórych krajach w Europie wzrost ten przekroczył nawet 40 proc. Zmiana zachowań zakupowych dotyczy również tych, którzy do tej pory nie robili zakupów w internecie. Na swoje pierwsze zakupy w okresie marzec–wrzesień 2020 r. zdecydowało się 15 proc. posiadaczy kart Visa w Polsce, którzy w tym samym okresie w 2019 r. nie kupowali w ten sposób.

Perspektywa mikroprzedsiębiorców

Firmy, które do tej pory przyjmowały tylko płatności gotówkowe lub nie były obecne w sieci, musiały szybko zaadaptować się do nowych warunków. Aż 82 proc. przedsiębiorców zadeklarowało w międzynarodowym badaniu przeprowadzonym na zlecenie Visa, że w ostatnich trzech miesiącach wprowadziło w swoich firmach zmiany oparte na technologiach cyfrowych (badanie „Visa Back to Business Study 2021 Outlook”). Przy cyfryzacji swojego biznesu przedsiębiorcy powinni zadbać przede wszystkim o wdrożenie metod płatności, które będą szybkie, wygodne i bezpieczne dla konsumentów.

Aby sprostać tym wyzwaniom, sprzedawcy internetowi mają do dyspozycji wiele narzędzi, które mogą ułatwić konsumentom płatności. Takim rozwiązaniem jest choćby „Kliknij, aby zapłacić z Visa”, dzięki któremu wpisanie numeru karty jest konieczne tylko przy rejestracji w tej usłudze – przy kolejnych zakupach nie musimy już podawać hasła czy wypełniać formularzy. Inne narzędzie pozwala zapisać dane karty płatniczej w konkretnym sklepie, dzięki czemu za kolejne zakupy u danego sprzedawcy można zapłacić jednym kliknięciem. Tego typu ułatwienia mogą być kluczowe dla sprzedawców, ponieważ szybkie i proste przejście przez proces płatności może pomóc w obniżeniu wskaźnika porzuconych koszyków i w konsekwencji przyczynić się do zwiększenia przychodów.

Bezpieczeństwo płatności internetowych

Konsumenci wybierają te rozwiązania, które budzą ich największe zaufanie. Zabezpieczenia wykorzystywane przez przedsiębiorców działających online powinny dotyczyć nie tylko samej strony internetowej sklepu, lecz także płatności. Mikroprzedsiębiorcy – szczególnie ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę ze sprzedażą online – muszą zwrócić uwagę na to, czy zastosowane przez nich rozwiązania spełniają założenia SCA (z ang. Strong Customer Authentication – silnego uwierzytelniania klienta), najlepiej oparte na technologii EMV 3DS 2.2. Polega ona na potwierdzeniu tożsamości posiadacza karty poprzez dwuetapową weryfikację, której można dokonać np. z wykorzystaniem cech biometrycznych, takich jak skan odcisku palca czy rozpoznanie twarzy.

Płatności należy chronić na wielu poziomach. Transakcje realizowane za pośrednictwem sieci Visa są zabezpieczone m.in. dzięki tokenizacji. Tradycyjny numer karty płatniczej jest szyfrowany i zamieniany na unikalny cyfrowy ciąg cyfr (tzw. token). Wykorzystujemy też sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe, aby przeciwdziałać transakcjom oszukańczym w najważniejszym momencie – jeszcze zanim do nich dojdzie. Rozwiązanie Visa Advanced Authorization analizuje ponad 500 typów danych w celu zatwierdzania transakcji w czasie rzeczywistym i jest stosowane przez ponad 8 tys. instytucji finansowych w 129 krajach.

dla prze … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPowiatowy finał konkursu plastycznego organizowanego z okazji 100-lecia Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP
Następny artykułStal w Final Four Pucharu Europy!