Relacja z placu budowy.
Nowe perony w Zduńskiej Woli, Łasku, Kolumnie i Pabianicach, przejście podziemne z windami oraz pochylnie na perony, zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe i most nad Nerem to tylko niektóre z efektów prac na linii kolejowej Łódź Kaliska – Zduńska Wola. Od czerwca rozpoczęły się roboty na kolejnym odcinku trasy między Łodzią Kaliską a Łodzią Lublinek oraz na stacji Łódź Lublinek.
Od kwietnia br. pasażerowie korzystają z nowego peronu wyspowego na stacji w Pabianicach. W III kwartale br. wygodne dojście na peron zapewni nowe przejście podziemne z windami.
Od czerwca br. pasażerowie korzystają z 2 nowych peronów na przystanku w Kolumnie. Do peronów prowadzą pochylnie, które pozwalają na wygodne dojście do peronów osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Na przystanku będą ustawione wiaty i ławki.
Obecnie prace prowadzone są na szlaku Dobroń – Pabianice oraz na przystankach w Dobroniu i Chechle. Nowe tory, rozjazdy, sieć trakcyjna i nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym poprawią przepustowość linii oraz bezpieczeństwo ruchu kolejowego, a komfort oczekiwania na pociąg poprawią nowe perony z ławkami i wiatami.
Między Łodzią Retkinia a Łodzią Lublinek po zdemontowaniu jednego toru trwają prace związane z odwodnieniem oraz przygotowaniem nawierzchni pod budowę nowego. Rozpoczęła się także modernizacja wiaduktu kolejowego na ul. Waltera Jankego. W związku z tym od lipca do września br. wprowadzona została zmieniona organizacja ruchu drogowego w tym rejonie.
Trwa przebudowa stacji Łódź Lublinek. Powstają 2 nowe, wyższe perony, które ułatwią wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Na peronach będą wiaty i ławki. Wygodne dojście na perony zapewnią pochylnie. W związku z prowadzonymi pracami zmieniła się organizacja ruchu na stacji. Pociągi w obu kierunkach odjeżdżają z peronu nr 2. Tymczasowe dojście do peronu wyznaczono od strony ul. Sanitariuszek.
Wizualizacja
Łódź Lublinek – Autor: Anna Hampel; Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zakończenie prac budowlanych planowane jest w 2021 r. Na 7 stacjach i przystankach zostaną wybudowane nowe, wyższe perony. Wygodne dojście do nich zapewnią w Zduńskiej Woli i Pabianicach przejścia podziemne z windami, a na pozostałych pochylnie. Perony będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Antypoślizgowa nawierzchnia z liniami naprowadzającymi oraz napisy w j. Braille’a na poręczach ułatwią poruszanie się osobom niewidomym i niedowidzącym. Wymieniona nawierzchnia drogowa i torowa na zmodernizowanych przejazdach kolejowo – drogowych poprawiły bezpieczeństwo ruchu. Po zakończeniu inwestycji czas podróży z Łodzi Kaliskiej do Zduńskiej Woli skróci się o około 15 minut.
————————————————————————————————————————————
Projekt „Prace na liniach kolejowych nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wlkp., etap I: Łódź Kaliska – Zduńska Wola” jest współfinansowany przez Unię Europejską z instrumentu „ Łącząc Europę”.
Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
www.plk-sa.pl / www.plk-inwestycje.pl
www.portalpasazera.pl / www.funduszeeuropejskie.gov.pl
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS