A A+ A++

Polski rząd i uczestnicy rynku powinni przeprowadzić kampanię na rzecz zmiany kategorii Polski do poziomu rynku rozwiniętego, co pomogłoby wycenie polskich aktywów – ocenia senior country officer JPMorgan na Polskę Michał Szwarc.

Szwarc z JPMorgan: Warto zrobić kampanię na rzecz zmiany kategorii Polski do poziomu rynku rozwiniętego
fot. Mateusz Szymański / / Bankier.pl

“Z punktu widzenia inwestorów zagranicznych jest jeden duży problem – Polska jest w dalszych ciągu kategoryzowana jako emerging markets. To jest problem historyczny. Jak spojrzymy na dane siły polskiej gospodarki, wzrostu, to na pewno jest przed krajami jak Portugalia czy Grecja, które są kategoryzowane jako developed markets. Wydaje się, że główny postulat jest taki, że wszyscy wspólnymi siłami, zarówno rząd, jak i uczestnicy rynku kapitałowego, powinni przeprowadzić kampanię w celu przekategoryzowania Polski do rynków rozwiniętych” – powiedział Szwarc w trakcie Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie.

Dodał, że status Polski jako emerging market sprawia, że polskie aktywa są gorzej wyceniane, a przejście do poziomu rynków rozwiniętych dałoby dostęp do większej puli inwestorów.

Dostawca indeksów FTSE Russel podwyższył status Polski do poziomu developed market w 2017 r. Z kolei MSCI utrzymuje status polskich aktywów jako emerging market, przy czym Polska spełnia pewne wymagania tego dostawcy z poziomu rynku rozwiniętego. (PAP Biznes)

tus/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBiblioteka zaprasza na wydarzenia w Filii nr 13 przy ul. Mikołaja z Ryńska 1-7
Następny artykułSpacer szlakiem gotyckiej architektury Płocka już w sobotę