Od 21 marca na przystankach autobusowych i w innych miejscach publicznych w Trójmieście zauważyć można charakterystyczne plakaty: mocne hasło, a pod nim kod QR. Ten ostatni prowadzi do strony na Facebooku, firmowanej przez grupę podpisującą się jako NZ. Plakatów do tej pory pojawiło się kilkadziesiąt, a haseł jest w sumie kilka.
Co z ciebie za aktorka?
To m.in. takie zdania: „Sztuka? Też chciałbym nic nie robić za tyle pieniędzy”, „Ty jesteś za brzydka na aktorkę, kup sobie gazetę i zobacz, jak one wyglądają, a jak ty…” albo „A w telewizji to ciebie będzie można zobaczyć? Nie? To co z ciebie za aktor?!”. Jak wyjaśniają organizatorzy akcji w oficjalnym materiale przeznaczonym dla mediów, są to „cytaty i zdania kierowane do młodych twórców, z którymi wielu z nich nieustannie się spotyka”.
Treść haseł wskazuje wyraźnie, że chodzi o promocję przedsięwzięcia związanego z teatrem. Ale na razie jest ono objęte tajemnicą. Jak piszą organizatorzy: „jej wyjawienie nastąpi 11 kwietnia”. Na razie odsyłają na Facebook i Instagram. Zamieszczają tam kolejne materiały, które wciąż nie wyjaśniają, na czym dokładnie polega to przedsięwzięcie. Trochę więcej wyjaśnień udzielił jeden z założycieli grupy NZ.
Tajemnicze plakaty pojawiły się w Trójmieście materiały prasowe
– Na razie tajemnicą nie jest, że zamierzamy działać w kulturze i sztuce na terenie Trójmiasta – mówi. – Ideą stojącą za plakatami jest pewien manifest, który pokazuje, z czym się spotykamy na co dzień w strefie kultury i sztuki. Chcemy pokazać, jak wygląda podejście instytucji i zwykłych ludzi.
Nowy teatr?
Choć nie wiadomo dokładnie, co wyniknie z całej akcji ani kto jest jej autorką lub autorem, pewne światło na sprawę rzuca krótkie dziennikarskie śledztwo. Jakiś czas temu w mediach specjalizujących się w tematyce teatralnej pojawiło się nieco tajemnicze ogłoszenie, pod którym widniał mail: [email protected]. Mówiło o poszukiwaniu „osoby do współtworzenia nowego teatru i fundacji”.
Jej zadaniem miałaby być praca przy powstaniu „zupełnie nowego teatru – miejsca młodych ludzi”. Wśród szczegółowo wymienionych zadań przyszłego pracownika lub pracowniczki Teatru NZ można było znaleźć „pomoc przy tworzeniu kampanii marketingowych” – wyraźnie widać, że udało się znaleźć taką osobę i ma ona nietypowe pomysły na kampanie marketingowe. Na to, co wyniknie z tego pomysłu, trzeba będzie poczekać jeszcze kilkanaście dni, śledząc dalsze, zapowiadane, poczynania promocyjne grupy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS