Zakończyła się XXII edycja Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość Przedstawiona”, która przez osiem dni przyciągnęła do Zabrza miłośników teatru z całego kraju. W ramach festiwalu zaprezentowano dziesięć spektakli, w tym siedem w konkursie głównym, stanowiących esencję współczesnej dramaturgii polskiej i zagranicznej.
Festiwal, który od lat cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem, w tym roku ponownie zaskoczył różnorodnością tematów i form prezentowanych dzieł. Spektakle poruszały trudne, często kontrowersyjne tematy, zmuszając widzów do refleksji nad otaczającą rzeczywistością. Wśród nich znalazły się takie perły, jak „Mała piętnastka. Legendy pomorskie” czy „Niewolnica Isaura”, które otrzymały uznanie zarówno jury, jak i publiczności.
Jury, w składzie Dorota Buchwald (przewodnicząca), Kamila Baar, Łukasz Drewniak i Jacek Sieradzki, miało trudne zadanie wyboru najlepszych z najlepszych. Ostatecznie, główną nagrodę festiwalu, Grand Prix, przyznano spektaklowi „Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję” w reżyserii Mateusza Pakuły. Spektakl ten, wyprodukowany przez Teatr im. Żeromskiego w Kielcach i Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie, zyskał również uznanie publiczności, zdobywając Nagrodę Publiczności.
Warto również wspomnieć o Jury Młodych, które przyznało nagrody za świadomość ciała, ruchu i rytmu w spektaklu „Mała piętnastka”, za zinterpretowanie trudnego tekstu w „Słowniku Ptaszków Polskich” oraz za przedstawienie brutalnej historii w „Niewolnicy Izaury”.
Festiwal Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość Przedstawiona” to nie tylko konkurs, ale również miejsce spotkań, dyskusji i wymiany myśli na temat współczesnego teatru i jego roli w społeczeństwie. To wydarzenie kulturalne o ogromnym znaczeniu, które Zabrze ma zaszczyt gościć każdego roku.
źródło: UM Zabrze
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS