A A+ A++

Najpiękniejsze świąteczne wspomnienia ludzi wywodzących się z różnych środowisk i kultur, które dzięki sztucznej inteligencji zostały przekształcone w wyjątkowe obrazy – tak w skrócie można opisać nową świąteczną reklamę Microsoftu.

Źródło: microsoft.com

Najnowsza reklama świąteczna firmy Microsoft ukazuje, w jaki sposób rozwój nowych technologii, przede wszystkim sztucznej inteligencji, może zwizualizować najpiękniejsze ludzkie wspomnienia. 

Spot o wdzięcznym tytule „Make your holiday a masterpiece” rozpoczyna się od sceny, w której artystka Ellie Pritts siada z laptopem przy stoliku na jednej z ulic Nowego Jorku. Stawia przy sobie baner, na którym widnieją słowa „Opowiedz mi swoją historię. Zrobię z niej arcydzieło”. Mieszkańcy miasta z zaciekawieniem podchodzą do stolika, siadają przy Ellie i opowiadają jej o swoich świątecznych wspomnieniach, które artystka przemienia w obrazy z pomocą programu Microsoft Designer. 

W miarę rozwoju ukazanej w reklamie fabuły, wyłania się również jej podstawowe przesłanie: prawdziwa siła technologii leży w jej zdolności do urzeczywistniania i podtrzymywania ludzkich wspomnień. 

Celem kampanii jest ożywienie więzi międzyludzkich, wspomnień i spraw, które najbardziej cenimy w okresie świąt. Wybraliśmy sztuczną inteligencję, aby wzmocnić te emocje i wywołać zachwyt. Pokazać, jak niesamowite są nowoczesne narzędzia, takie jak AI, które mogą sprawić, że te dawne wspomnienia, relacje ponownie ożyją – mówi Cristina Reina, wiceprezes wykonawcza i globalna dyrektor kreatywna McCann. 

Za pomysł i opracowanie kampanii odpowiada agencja McCann New York. Reżyserem spotu był Andree Ljutica, wcześniej już kilkakrotnie nagradzany za swoje krótkometrażowe produkcje (m.in. podczas Palm Springs International ShortFest). 

Święta to wyjątkowy czas w roku, kiedy tworzymy piękne wspomnienia i kultywujemy znane nam tradycje wśród rodziny i przyjaciół. Niesamowitym przeżyciem było usłyszenie tak wielu różnych historii od ludzi z całego świata, a następnie obserwowanie ich reakcji na to, że ich wspomnienia, przy pomocy technologii, stały się czymś namacalnym” – przyznaje Shayne Millington, dyrektor kreatywna McCann New York. 

Powstałe w ramach kampanii dzieła można obejrzeć na stronie internetowej firmy Microsoft. 

Świąteczna odsłona kampanii „Raise Your Arches” od McDonald’s, za realizację której odpowiada Leo Burnett, kolejny raz budzi zachwyt. Przykuwający uwagę spot, tak jak poprzednio, nie prezentuje absolutnie żadnego możliwego do zidentyfikowania brandingu sieci fast-food. Zamiast tego stawia na ludzi.

Na pewno zdarzyło Wam się być w sytuacji, w której za chwilę powinniście zacząć spotkanie online, a zapomnieliście, że w tle panuje nieporządek. Microsoft przychodzi z pomocą i udostępnia nową funkcję wykorzystującą AI do tego, by „posprzątała” pomieszczenie, w jakim się znajdujecie.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPo ponad 20 latach przerwy znów pojadą pociągi. Rozpoczął się remont trasy kolejowej
Następny artykułRekordowy rok dla PKP Intercity! W 2023 roku, narodowy operator kolejowy obsłużył 60 milionów pasażerów