To jednak nie pojedyncze urządzenia przyciągały w największym stopniu uwagę gości oraz prelegentów, a kwestie technologicznych innowacji, transformacji środowisk biznesowych, cyberbezpieczeństwa, a także trendów w branży IT. Pięć głównych filarów tematycznych forum stanowiły Multicloud by APEX, Future of Work, Modern Data Infrastructure, The Future is on the EDGE oraz Security by Design, a przez każdy z nich przeprowadził nas człowiek znajdujący się w samym centrum tej cyfrowej debaty, dyrektor zarządzający Dell Technologies Poland Dariusz Piotrowski.
Forbes: Spotykamy się na kolejnej edycji Dell Technologies Forum, wydarzenia, które cieszy się ogromnym zainteresowaniem w branży IT. Skąd pomysł na takie coroczne spotkania i jaki jest ich główny cel?
Dariusz Piotrowski: Dell Technologies Forum ma już wieloletnią tradycję, od sześciu lat, z przerwą spowodowaną przez pandemię, co roku powtarzamy to spotkanie z kilku powodów. W Dellu wierzymy wszyscy w dialog, który zawsze odbywa się trójstronnie: klient, my jako dostawca cyfrowych rozwiązań, oraz nasi partnerzy, którzy je implementują. Takie rozmowy pomagają nam później poukładać wszystkie klocki, składające się na całą naszą platformę. Co ważne, nie jesteśmy tylko dostawcą pojedynczych elementów, np. komputerów czy serwerów, a zajmujemy się tworzeniem kompleksowych rozwiązań dla konkretnych wyzwań biznesowych naszych klientów. Co warte podkreślenia, wszystkie nasze linie produktowe są zaprojektowane, budowane, rozwijane i wspierane przez inżynierów Dell Technologies. Nie oferujemy produktów innych producentów tzw. OEM. To pozwala nam brać pełną odpowiedzialność i budować zaufanie do własnych rozwiązań.
Forum jest także okazją, aby przynajmniej raz w roku naszym klientom i partnerom przekazać, co nowego dzieje się w Dellu, i wspólnie zastanowić się nad nadchodzącymi trendami. Oprócz sesji plenarnych mamy liczne ścieżki tematyczne i breakouty, w których bardzo szczegółowo dyskutujemy nad konkretnymi problemami i wyzwaniami branży IT. Najlepiej więc nazwać to wydarzenie „Forum Dialogu Technologicznego”. My, jako dostawca, oczywiście kreujemy ten rynek, jesteśmy w wielu kategoriach liderem, ale nie wiemy wszystkiego. Zmiany biznesowo-technologiczne przyspieszają, więc musimy taki dialog prowadzić nieprzerwanie. W dzisiejszym wydarzeniu wzięło udział ponad 2 300 osób co tylko potwierdza potrzebę takich spotkań. To rekordowe liczby, które bardzo nas cieszą.
Według raportu „Innovation Index” uwzględniającego 6,6 tys. przedstawicieli branży z ponad 45 krajów, 84 proc. respondentów uznało, że w ich organizacjach kwitnie kultura innowacji. A jakie podejście do innowacyjnych zmian mają firmy w Polsce?
DP: W pierwszej kolejności warto wspomnieć, że ocena innowacyjności to w pewnym sensie samoocena – respondenci mówią w końcu o firmach, w których pracują. Od strony psychologicznej bardzo ciężko jest wdrażać innowacje w miejscach, w których pracownicy nie rozumieją potrzeby takich zmian, dlatego ten pozytywny wynik powinien cieszyć.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS