Ministerstwo Edukacji i Nauki przygotowało dwie ankiety – jedną dla uczniów, drugą dla nauczycieli i dyrektorów. Celem badania jest ustalenie, jaką rolę w edukacji odgrywa sztuczna inteligencja.
Na podstawie zebranych informacji zostaną przygotowane materiały edukacyjne uwzględniające wykorzystanie współczesnych technologii, w tym AI, oraz szkolenia i warsztaty poświęcone sztucznej inteligencji w edukacji.
Badanie „Rola sztucznej inteligencji w edukacji z perspektywy dyrektorów, nauczycieli i uczniów” skierowane jest do kadry pedagogicznej oraz uczniów klas VI-VIII szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych.
– Mając na względzie wzrost popularności narzędzi opartych na sztucznej inteligencji oraz konieczność odpowiedniego przygotowania młodego pokolenia do sprostania wyzwaniom zmieniającego się rynku pracy, Instytut Badań Edukacyjnych przeprowadza ankietę dotyczącą roli sztucznej inteligencji w edukacji z perspektywy dyrektorów, nauczycieli i uczniów – wyjaśnia Ministerstwo Edukacji i Nauki.
Celem badania jest zebranie opinii na temat:
- roli sztucznej inteligencji (AI) w edukacji,
- potencjalnych korzyści i zagrożeń, które wiążą się z wykorzystywaniem narzędzi opartych na AI,
- wsparcia, którego oczekuje środowisko szkolne w tym obszarze.
Na podstawie zebranych informacji zostaną przygotowane materiały edukacyjne uwzględniające wykorzystanie współczesnych technologii, w tym AI, oraz szkolenia i warsztaty poświęcone sztucznej inteligencji w edukacji.
Do ankiety załączone są również pytania dotyczące funkcjonowania samorządów szkolnych. Będzie to stanowiło bazę do stworzenia propozycji cyfrowych rozwiązań mających na celu wsparcie ich działalności.
Badanie trwa do 24 listopada br.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS