Pierwszy dzwonek w “Szkole z TVP” zabrzmiał 30 marca. Cykl programów powstał we współpracy TVP i MEN, jako “wzbogacenie oferty edukacyjnej Telewizji Polskiej, skierowanej do nauczycieli, dyrektorów, uczniów i rodziców”. Portal Wirtualne Media donosi, że według badań Nielsen Audience Measurement oglądalność TVP Sport, TVP Rozrywka, TVP3 i TVP Historia w czasie nadawania “Szkoły z TVP” wzrosła o niespełna 3 proc., ale w grupie docelowej (4-15 lat) zanotowano wzrost o ponad 550 proc.
Obejrzyj: jak gwiazdy spędzają kwarantannę
Od 30 marca do 2 kwietnia 2020 r. średnia widownia czterech stacji TVP w godzinach 8-12 wyniosła 137 tys. osób. To o 2,71 proc. więcej niż przed nadawaniem “Szkoły z TVP”. Emisja programów dedykowanych uczniom szkół podstawowych spowodowała spadek oglądalności w grupach 16-49 (o 4,69 proc.) i 16-59 (o 13,67 proc.). Ale także gigantyczny (ponad 550 proc.) wzrost w grupie wiekowej 4-15 lat, do której te programy są skierowane.
Największym zainteresowaniem cieszyły się telewizyjne lekcje dla klas czwartych i szóstych. Są one nadawane na TVP3 i przyciągały średnio 60 tys. widzów. TVP Historia (klasy trzecie i piąte) oglądało 44 tys. osób. Dużo mniejszym zainteresowaniem cieszyły się lekcje dla klas drugiej i siódmej (TVP Rozrywka – 18 tys. widzów), i pierwszej oraz ósmej (TVP Sport – 16 tys.).
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS