Roszady na stanowiskach szefów stajni F1 rozpoczęły się od odejścia Mattii Binotto z Ferrari pod koniec listopada, którego zastąpił Frederic Vasseur z Alfy Romeo.
Andreas Seidl opuścił McLarena i został dyrektorem generalnym Grupy Saubera. Andrea Stella przejął jego stanowisko w ekipie z Woking, a Alessandro Alunni Bravi został mianowany przedstawicielem Alfy Romeo, którą wystawia Sauber.
W styczniu dotychczasowy dyrektor ds. strategii w Mercedesie James Vowles zastąpił Josta Capito na czele Williamsa.
Powyższe transfery oznaczają, że Krack z Astona Martina jest teraz piątym najdłużej pracującym liderem swojego obecnego zespołu F1, mimo że dołączył do formacji z Silverstone dopiero w styczniu ubiegłego roku, tuż przed tym, jak jego poprzednik Otmar Szafnauer przeszedł do Alpine.
– Również byłem zaskoczony tym, jak te sprawy się potoczyły, szczególnie, że wszystko zadziało w bardzo, bardzo krótkim czasie – powiedział Krack, gdy skonfrontowano go z tą statystyką.
Obecnie zespoły Formuły 1 mają rozbudowane struktury przywódcze. Krack wskazuje, że funkcja szefa być może nie jest tak kluczowa jak kiedyś.
– To pokazuje, że rola dyrektora bywa może czasami nieco przeceniana, ponieważ jeśli możesz zmienić go tak szybko i nie odbija się to zbytnio na funkcjonowaniu ekipy, jest to wówczas wymowne – kontynuował.
– Wydaje się, że można dać tę pracę każdemu lub po prostu komuś z innej stajni. W każdym razie byłem naprawdę zaskoczony tym, jak szybko wszystko się potoczyło. Tego bym się nie spodziewał – dodał.
– Poza tym nie możemy zapominać, że zespoły F1 rozwinęły się w duże organizacje, w których właściciele nie są już głównodowodzącymi – wskazał. – Cały sport obiera inną drogę. Niektórzy wyznaczają inżynierów na te stanowiska, inni mają bardziej staromodne zasady. Zobaczymy, jak to się dalej potoczy.
Niemiec twierdzi, że stabilność w zespole pozostaje nadal kluczowa, aby umożliwić szybki proces podejmowania decyzji.
– Myślę, że spójność i stabilność jest bardzo, bardzo istotna – wyjaśnił Krack. – Musisz mieć zaufanie do ludzi, nie możesz kłócić się ze wszystkimi, jeśli chcesz zmian, czy rozwijać firmę w innym kierunku. To wszystko nie są indywidualne decyzje. Są one podejmowane po zbiorowej dyskusji, co jest najlepszym rozwiązaniem.
Tymczasem Krack ma problem z przygotowaniami do sezonu 2023. Wczoraj ujawniono, że jeden z kierowców Astona Martina – Lance Stroll, doznał kontuzji w wypadku podczas treningu rowerowego i nie weźmie udziału w testach przedsezonowych.
Video: Aston Martin AMR23 – Shakedown na torze Silverstone
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS