A A+ A++

– W zakrętach bolidy zaczynają przypominać autobus – mówił w 2019 roku Robert Kubica i zwracał uwagę na to, że samochody F1 stały się zbyt ciężkie. Wtórować zaczęli mu też inni kierowcy. Niestety, Formuła 1 ma dla fanów kiepskie wieści.

Łukasz Kuczera

Łukasz Kuczera


Materiały prasowe
/ Alfa Romeo Racing ORLEN
/ Na zdjęciu: Robert Kubica

Gdy Robert Kubica wracał do Formuły 1 po kilkuletniej przerwie, zwracał uwagę na to, jak bardzo na wadze przybrały bolidy. Nowe konstrukcje stały się szersze i dłuższe, a co za tym idzie – cięższe. Dodatkowo zrezygnowano z tankowania w trakcie wyścigów F1, a to oznacza, że na starcie maszyny mają kilkadziesiąt kilogramów dodatkowego paliwa w zbiorniku.

– Samochody mają jakieś 60 kg nadwagi. W wolnych zakrętach bolid zaczyna przypominać autobus – mówił Kubica w “Auto Motor und Sport” w roku 2019.

Zbyt dużą masę konstrukcji krytykowali na przestrzeni ostatnich miesięcy również Max Verstappen czy Sebastian Vettel. Nie ma jednak szans na to, aby ten trend udało się odwrócić. – Wszyscy wiedzą, że samochody elektryczne i hybrydowe są cięższe od normalnych – odpowiedział krytykom na łamach “F1 Insider” Pat Symonds, który doradza F1 w sprawach technicznych.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: jak to możliwe?! Nie uwierzysz, co w pokojowym hotelu zrobiła Anita Włodarczyk

Były dyrektor techniczny Williamsa spodziewa się, że w kolejnych latach bolidy znów zyskają dodatkowe kilogramy. – Trochę mi przykro z powodu obecnej masy samochodów, ale obawiam się, że w roku 2025, przy aktywnej aerodynamice, bolidy jeszcze więcej mocy czerpać będą z silników elektrycznych. Nie stracimy przez to na masie. Ona może nawet wzrosnąć – dodał Symonds.

Zanim nadejdzie rok 2025 i nowe silniki w F1, przyszły sezon przyniesie rewolucję techniczną i rewolucyjny wygląd bolidów. Będą one nieco cięższe od obecnych, chociażby ze względu na 18-calowe koła Pirelli, które ważą więcej od obecnie stosowanych 13-calowych.

– W roku 2025 będziemy mieć na starcie do wyścigu mniej paliwa w zbiornikach, więc pod tym względem trochę zaoszczędzimy, ale ogólnie rzecz ujmując, nic nie jest za darmo – podsumował Symonds.

Follow @Kuczer13

Czytaj także:
Kierowcę F1 opętał “zły duch”
Lewis Hamilton uciszył krytyków

Oglądaj wyścigi Formuły 1 w WP Pilot

Czy bolidy F1 powinny być lżejsze?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Zgłoś błąd

WP SportoweFakty
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJastrzębska Spółka Węglowa szuka trzech wiceprezesów
Następny artykułCOVID jako globalny kryzys. “Polska mogłaby dać światu przykład”