A A+ A++

Okrojenie wymagań to zawsze bardzo trudna decyzja. Oczywiście nauczyciele są przekonani, że wszystko w podstawie programowej z ich przedmiotu jest ważne, niezbędne i że nie da się funkcjonować bez tej wiedzy – przyznał w „Dzienniku Gazecie Prawnej” Marcin Smolik, szef Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. „Po co nam strona bierna, skoro ludzie umierają” – stwierdził.

DGP” przypomniał w poniedziałkowej rozmowie z szefem Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, że Ministerstwo Edukacji i Nauki ograniczyło zakres materiału, który ma być sprawdzany na maturze i na egzaminie ósmoklasisty, podczas gdy nie było przecież przerw w edukacji, tylko zmieniła się formuła nauczania.

Nauka przebiega inaczej”

W tym kontekście gazeta zapytała szefa Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, czy uczniowie są głupsi.

Nie. Ale przez prawie półtora roku byli na edukacji zdalnej. Nauka przebiega inaczej

— podkreślił Smolik.

Zmniejszony więc zostały zakres materiału oraz liczba zadań

— wyjaśnił.

Wnioskowali o to nauczyciele, którzy sygnalizowali, że uczniowie mają kłopoty ze skupieniem uwagi

— zaznaczył.

Młodzież bardziej się rozprasza, szybciej dekoncentruje, a rozwiązywanie zadań zajmuje więcej czasu niż przed pandemią. I że może im być trudno skupić się na zadaniach przez dwie godziny

— wyjaśnił.

Wskazując, że uszczuplony został także materiał, gazeta zadała pytanie, skąd było wiadomo, co akurat wyciąć.

W Ministerstwie Edukacji i Nauki powołane zostały specjalne zespoły, które to analizowały. Ale to była bardzo trudna decyzja

— powiedział szef Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

Nie wszystko da się wytłumaczyć w trybie zdalnym

Jak dodał, „zespoły pracujące nad przygotowaniem nowych wymagań egzaminacyjnych miały świadomość, że pewnych rzeczy po prostu nie da się w rzetelny i przyzwoity sposób nauczyć w kształceniu zdalnym”.

Matematyka najbardziej ucierpiała przy edukacji zdalnej

— przyznał Smolik.

Może nie jest to oczywiste, ale doświadczenie pokazało, że matematykę przestrzenną łatwiej się tłumaczy na żywo. Uczniowie mogą dotknąć figur, zobaczyć w trzech wymiarach, zmierzyć

— dodał.

gah/PAP

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułEksperci: Od tego należy zacząć rekonwalescencję po COVID-19
Następny artykułWzruszająca chwila po meczu Polska – Andora. “To coś, na co się czeka od dziecka”