Partnerskie relacje, szacunek dla polskiego punktu widzenia i przestrzeganie ustalonych zasad – tego oczekuje rząd w relacjach z Facebookiem, Amazonem czy Google’em. Z kolei globalne korporacje, czekając na wyklarowanie się ostatecznego kształtu i praktycznych implementacji nowych regulacji unijnych, dotyczących szeroko rozumianego rynku cyfrowego, z coraz większą ciekawością patrzą na Polskę i projekt Trójmorza, którego nasz kraj jest liderem.
Relacje z Facebookiem nie są partnerskie. Jest on sędzią we własnej sprawie – mówił w styczniu tego roku Janusz Cieszyński, pełnomocnik rządu ds. cyberbezpieczeństwa. Poszedł on na wojnę z firmą Meta, bo ta, bez ostrzeżenia i konsultacji, zamknęła facebookowe konto Konfederacji. Chodziło przede wszystkim o „postkolonialny” styl tej decyzji.
Konfederacja…
Teraz za 2,90 zł za pierwszy miesiąc uzyskasz dostęp do tego i pozostałych zamkniętych artykułów.
Kliknij i wybierz e-prenumeratę.
Wchodzę i wybieram
Jeżeli masz e-prenumeratę,
Zaloguj się
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS