A A+ A++

Święta majowe, a patriotyzm konsumencki

Dnia 2 maja obchodziliśmy Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej – polskie święto państwowe wprowadzone na mocy ustawy z 20 lutego 2004 r o godle, barwach i hymnie RP. 

Ustawa zabrania używania symboli narodowych na przedmiotach przeznaczonych do obrotu handlowego, ale też wprost dopuszcza umieszczanie ich w formie stylizowanej lub artystycznie przetworzonej. 

Dokładnie takim przetworzeniem jest znak towarowy PRODUKT POLSKI.

Używanie znaku wprowadziła ustawa z dnia 4 grudnia 2016 r. o zmianie ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych, a wzór znaku graficznego zawierającego informację PRODUKT POLSKI reguluje rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z 16 grudnia 2016 r.? Oznaczenie na towarze PRODUKT POLSKI wskazuje, że został wyprodukowany z surowców wytworzonych na terenie Polski, w przypadku produktów nieprzetworzonych – w 100%, a odnośnie produktów przetworzonych – w 75%. Dopuszczalne jest użycie importowanych składników, np. przypraw, bakalii, do 25% masy tych produktów pod warunkiem, że składniki te nie są wytwarzane na terenie naszego kraju.

Sytuacja związana z pandemią wirusa COVID-19 negatywnie odbija się na gospodarce. Według dostępnych analiz aż 79 groszy z każdej wydanej złotówki zostaje w Polsce, jeżeli kupimy produkt rodzimej firmy wyprodukowany w kraju. Okazuje się, że gdyby Polacy zmienili swoje przyzwyczajenia i nabywali przynajmniej o 1% więcej produktów polskich, w krajowej gospodarce pozostałoby ponad 6,6 mld zł rocznie! Dlatego w tym trudnym okresie tak ważne jest dokonywanie świadomych wyborów konsumenckich. Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa prowadzi działania informacyjne pod hasłem #KupujŚwiadomie #Produktpolski. Uruchomiona została strona www.gov.pl/produktpolski oraz profile w mediach społecznościowych: Facebook: facebook.com/produktpl oraz Twitter: twitter.com/Produkt_Polski. Do akcji #KupujŚwiadomie w ostatnim czasie zaczęli przyłączać się znani artyści i sportowcy. Filmiki z poparciem są udostępnione na Facebooku. 

– W tych szczególnych dniach, jakimi są Dzień Flagi RP, a dzisiaj Święto Narodowe Trzeciego Maja, pragnę przypomnieć za Państwa pośrednictwem, że patriotyzm konsumencki powinien być pierwszym wyznacznikiem naszych wyborów przy sklepowych półkach. Zachęcam do wykorzystania materiałów z naszych mediów społecznościowych. #KupujŚwiadomie #Produktpolski – apeluje Marcin Wroński Zastępca Dyrektora Generalnego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa.

(3.05.2020 gp grafika: KOWR)

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKorea Południowa: Kim Jong Un nie miał operacji
Następny artykułBudżet obywatelski: nowe chodniki na os. Kotarbińskiego