12 listopada br. odbędzie się dyżur telefoniczny ekspertów Oddziału ZUS w Jaśle. Eksperci będą odpowiadać na pytania dotyczące prawa do świadczeń chorobowych w okresie kwarantanny oraz dodatkowego zasiłku opiekuńczego.
Informacje o kwarantannie lub izolacji są niezbędne do wypłaty zasiłków chorobowych i opiekuńczych. Osoby skierowane przez jednostkę Państwowej Inspekcji Sanitarnej na kwarantannę mają prawo do świadczeń chorobowych – wynagrodzenia za czas choroby, które finansuje pracodawca, albo zasiłku chorobowego. Świadczenia przysługują także ubezpieczonym, którzy zostali poddani izolacji, w tym izolacji w warunkach domowych.
Od 24 października 2020 r. podstawą wypłaty świadczeń chorobowych osobie poddanej kwarantannie albo izolacji domowej jest informacja w systemie informatycznym Centrum e-Zdrowia (system EWP) o objęciu tej osoby kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych. ZUS pozyskuje dane z tego systemu i udostępnia je płatnikom składek na ich profilach na portalu PUE ZUS. Dostęp do informacji o kwarantannie lub izolacji na swoim profilu na PUE ZUS ma również ubezpieczony.
Podczas dyżuru będzie można dowiedzieć się m.in.:
-
jakie dokumenty są potrzebne do wypłaty świadczeń chorobowych za czas kwarantanny lub izolacji,
-
jak uzyskać informację o nałożonej kwarantannie lub izolacji,
-
jak starać się o wyrównanie obniżonego zasiłku,
-
w jaki sposób można uzyskać dodatkowy zasiłek opiekuńczy.
Więcej informacji na temat będzie można uzyskać podczas dyżuru telefonicznego ekspertów ZUS z Oddziału w Jaśle. Pracownicy będą udzielać informacji 12 listopada 2020 r. w godz. 10.00-12.00 pod numerem telefonu 13 44 640 01 wew. 236.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy!
Więcej informacji można również znaleźć na stronie internetowej www.zus.pl
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS