A A+ A++

To jeden z tych motocykli, którym nie straszny jest upływający czas. Dowód: po 24 latach od debiutu Suzuki GSF 600 Bandit nadal nieźle wygląda. Pięknie lakierowany zbiornik, plastiki (od 1996 roku była dostępna wersja z półowiewką) i rama, spora ilość chromów (zegary i reflektor) czy układ wydechowy 4 w 1 wykonany z polerowanej nierdzewki – to ciągle robi wrażenie. Natomiast tym, co przykuwa wzrok jest chłodzony powietrzem i olejem silnik z charakterystycznymi żeberkami na cylindrach. Czad! Sprzyja to, że klasyka wraca do łask.

Wrażenie robią też ceny używanych Banditów 600 – masz szansę kupić go już za 4000 zł, choć lepiej będzie postawić na nieco droższy, ale bardziej zadbany egzemplarz. Dzięki temu, zamiast poświęcać czas na przywrócenie sprzęta do stanu używalności, wykorzystasz go na czerpanie radości z jazdy.

Motor Presse Polska

W małym Bandicie zawsze podobały mi się klasyczne zegary. Po roku 2000 bębenkowy licznik przebiegu zastąpiono ciekłokrystalicznym wyświetlaczem.

Podoba mi się prostota konstrukcji – w tradycyjnej podwójnej ramie kołyskowej z rur stalowych Bandita zamontowano czterocylindrowy silnik. Do technologicznych fajerwerków można zaliczyć co najwyżej ciekłokrystaliczny wyświetlacz. Serwis czy naprawa tego motocykla nie przysporzy ci większych problemów, bo części są tanie (zarówno oryginały, jak i zamienniki). Co ważne, oszczędni mogą przebierać w używkach. Kolejne zalety to spora ilość miejsca za kierownicą oraz dla pasażera i spora ładowność – 200 kg. To oraz odpowiednie akcesoria sprawia, że mały Bandit sprawdzi się również w czasie wakacyjnych wojaży we dwoje.

Suzuki GSF 600 Bandit kanapa i uchwyt pasażeraMotor Presse Polska

Ponury żart polega on na tym, że najstarsze modele nie miały uchwytów dla pasażera. Pojawiły się one dopiero w 1996 roku.

Suzuki GSF 600 Bandit lampaMotor Presse Polska

Reflektory w maszynach z pierwszych lat zaparowywały. W nowszych modelach (przezroczyste szkło) ten problem nie występował.

Zobacz również: a może zamiast maszyny używanej skusisz się na nowego niezbyt drogiego nakeda? 

Jego najsłabszym elementem są zbyt miękkie (amortyzator potrafi dobić na większych dziurach), ale za to komfortowe zawieszenia. Zawiasy nieco usztywniono podczas liftingu w 2000 r., dlatego od razu rozglądaj się za tymi lub późniejszymi egzemplarzami.

Suzuki GSF 600 Bandit centralna podstawkaMotor Presse Polska

Montowana seryjnie centralna podstawka pojawiła się w 1996 roku w modelu z półowiewką. Naked dostał ją dwa lata później.

Rdzewiejące śruby i połączenia w ramie to w Bandicie normalka, natomiast przed kupnem warto zajrzeć do zbiornika, bo rdza w jego wnętrzu oznacza niepotrzebny wydatek albo jest powodem obniżenia ceny. Spowodowane wibracjami pęknięcia rurek przelewowych w zbiorniku paliwa także należą do typowych usterek, podobnie jak (w modelach do 1999 r.) parujące reflektor oraz zegary. Problemów potrafią przysporzyć również zdarzające się uszkodzenia łożysk główki ramy i zacinające się stacyjki.

Historia Suzuki GSF 600 Bandit

Suzuki GSF 600 Bandit jazdaMotor Presse Polska
1995 Debiut GSF-a 600 N Bandit (typ GN77B), moc 77 KM.

1996 Wersja z półowiewką, uchwytem dla pasażera i seryjną centralną podstawką.

1998 Goły GSF 600 N otrzymuje uchwyty dla pasażera oraz centralną podstawkę.

2000 Usztywniona rama, szersza felga z przodu (3,50 x 17), zmodyfikowane zawieszenia, większe zaciski hamulcowe, szersze opony (120/60 ZR 17 przód, 160/60 ZR 17 tył), nowy kokpit z elektronicznym licznikiem przebiegu (LCD), drobne zmiany kształtu zbiornika paliwa, kanapy i owiewki zadupka oraz zmienione gaźniki i system dopalania spalin; kolejne poprawki wersji S: na nowo zaprojektowana, większa owiewka z dwoma soczewkowymi reflektorami, obniżona kanapa.

2003 Automatyczne włączanie świateł i włącznik świateł awaryjnych.

2004 Nowy tłumik z nieregulowanym katalizatorem, zmieniony moduł zapłonowy oraz zmodyfikowane gaźniki w celu dopasowania do wymogów normy Euro 2.

Nie wystrasz się natomiast dość głośnej pracy silnika – ten typ tak ma. Jego długowieczność zapewniają dwie rzeczy wykonywane zgodnie z instrukcją: regulacja zaworów i wymiana oleju. Jeśli serducho pracuje nierówno, skontroluj przewody wysokiego napięcia, a w następnej kolejności zajmij się synchronizacją gaźników. Pamiętaj, że w ponad 20-letnim motocyklu takie przypadłości to normalka.

Rok 2005 przyniósł premierę Bandita 650 z czterocylindrowym silnikiem chłodzonym cieczą. Mimo podobnej nazwy, ten Bandit to już całkiem inna historia.

Suzuki GSF 600 Bandit (z 2000 R.)

Silnik chłodzony powietrzem i olejem, czterocylindrowy, czterosuwowy, rzędowy, rozrząd DOHC, wałki rozrządu napędzane łańcuchem, cztery zawory na cylinder, smarowanie z mokrą miską olejową, 4 gaźniki Keihin, średnica gardzieli 32 mm, system dopalania spalin.
Przeniesienie napędu mechanicznie sterowane, wielotarczowe sprzęgło mokre, skrzynia 6-biegowa, łańcuch O-ring.
Średnica cylindra x skok tłoka 62,6 x 48,7 mm
Pojemność skokowa 600 cm3
Moc maks. 77 KM (57 kW) przy 10 500 obr/min
Maks. moment obr. 54 Nm przy 9500 obr/min
Rama: podwójna, kołyskowa, z rur stalowych.
Zawieszenia: przód – widelec teleskopowy, średnica goleni 41 mm, tył – dwuramienny wahacz ze stali, centralny amortyzator z systemem dźwigni, regulowane napięcie wstępne sprężyny i tłumienie odbicia.
Hamulce: przód – dwie tarcze, średnica 290 mm, 2-tłoczkowe zaciski pływające, tył – jedna tarcza, średnica 240 mm, zacisk 2-tłoczkowy.
Rozmiary opon p/t 120/60 ZR 17 / 160/60 ZR 17
WYMIARY I MASY
Rozstaw osi 1433 mm
Kąt główki ramy 64,5°
Wyprzedzenie 100 mm
Wysokość kanapy 800 mm
Masa z paliwem 222 kg
Pojemność zbiornika paliwa 20 l
OSIĄGI
Prędkość maksymalna 200 km/h
Przyspieszenie 0–100 km/h 4,1 s
Elastyczność 60–100 km/h 6,7 s
Średnie zużycia paliwa 4,8 l/100 km

zobacz galerię

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł“Rz”: Polska może dostać unijne miliardy na zamykanie kopalń, ale…
Następny artykułGaz-System wprowadza zmiany w Ogólnych Warunkach Umowy Przesyłowej