A A+ A++

Tegoroczny Valvoline Rajdu Małopolski po raz pierwszy zagościł w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, przywracając ten najważniejszy cykl Małopolsce po 15 latach przerwy. Zawody były niezwykłym wydarzeniem, które łączyło w sobie emocje sportowe, rodzinny piknik i krajoznawczą wycieczkę po urokliwych Beskidach. Organizatorzy podsumowali liczby związane z wydarzeniem, które potrafią zawrócić w głowie.

O dobre zasięgi i zwroty medialne zawodów dbał promotor, firma GB pro, od blisko 10 lat uczestnicząca w sporcie motorowym. Podczas tegorocznej edycji Valvoline Rajd Małopolski zanotował dotarcie do ponad 78 milionów, co stanowi poprawę aż o 800% względem ubiegłorocznej edycji. Największy jednak skok zanotował szacunkowy zwrot reklamowy (AVE), który wyniósł aż 13,6 miliona złotych. O dane zadbała firma PSMM Monitoring & More.

– PSMM Monitoring & More monitoruje widoczność Valvoline Rajdu Małopolski 2023 w mediach już od dwóch sezonów, badając treści z ponad 1100 polskich tytułów prasowych, 5 mln portali internetowych oraz 200 stacji radiowych i telewizyjnych. Jesteśmy w stanie ustalić m.in. poziom dotarcia przekazu do odbiorcy (tj. ile osób miało realny kontakt z publikacjami) oraz wartość ekwiwalentu reklamowego (wyceny przekazu w złotówkach, tak, jakby dany materiał był reklamą). Porównując wyniki z 2022 i 2023 roku zaobserwowaliśmy skokowy wzrost podstawowych wskaźników świadczących o medialności Rajdu – 118% dla liczby publikacji, 800% dla dotarcia do odbiorcy oraz aż 1001% dla szacunkowego AVE. Wzrost ekspozycji medialnej najbardziej widoczny jest w zestawieniu okresów czerwiec-lipiec, gdy publikowane były najpierw zapowiedzi, następnie relacje ze zmagań. Sukces organizatorów opierał się w największym stopniu na zwiększeniu zainteresowania ze strony ogólnopolskich stacji radiowych i telewizyjnych. Na szczególną uwagę zasługują stacje RMF FM / RMF MAXX, które poświęciły wydarzeniu znacznie większą liczbę audycji niż rok temu (wzrost z kilku, na kilkadziesiąt emisji) oraz TVN / TVN Turbo, które rok temu były nieobecne, aktualnie opisując wydarzenie m.in. w obszernych „Raportach Turbo”. Rosnące zainteresowanie ogólnokrajowych mediów Valvoline Rajdem Małopolski to dobry prognostyk dla jego kolejnych edycji – mówi Maciej Małkowski, Starszy Analityk Mediów PSMM Monitoring & More.

To jednak nie wszystko. W tym roku sztab marketingu rajdu opracował metodę, dzięki której oszacowano również sumę pieniędzy, które w bezpośredni sposób trafiły na rynek lokalny. Były to wydatki kibiców, zawodników sponsorów i organizatorów rajdu, między innymi na hotele,

gastronomię czy dodatkowe atrakcje. Dzięki dokładnym wyliczeniom możemy oszacować tę kwotę na ponad 2 miliony i 200 tysięcy złotych, które w ciągu czterech dni trafiły do lokalnych firm.

– Na ten sukces pracowało wiele osób. To wyraźny znak dla samorządów i naszych partnerów, że warto było podjąć decyzję o współpracy z nami, za co dziękujemy. Cieszymy się, bo to wydarzenie ma przynosić nie tylko promocję dla regionu, ale także być motorem napędowym do dalszego rozwoju. Już teraz myślimy o przyszłości i nie skłamię mówiąc, że edycja 2024 zapowiada się interesująco – mówi Gabriel Borowy, przewodniczący komitetu organizacyjnego Valvoline Rajdu Małopolski.

Sponsorem tytularnym rajdu jest firma Valvoline, a partnerami głównymi Województwo Małopolskie, Złomex, RMF FM oraz Motowizja. Patronat nad rajdem objęli: Marszałek Województwa Małopolskiego Witold Kozłowski, Starosta Suski Józef Bałos, Starosta Wadowicki Eugeniusz Kurdas, Burmistrz Makowa Podhalańskiego Paweł Sala, Burmistrz Wadowic Bartosz Kaliński, Wójt Gminy Stryszów Szymon Duman, Wójt Gminy Zawoja Marcin Pająk, Wójt Gminy Zembrzyce Łukasz Palarski, Wójt Gminy Stryszawa Rafał Lasek, Wójt Gminy Budzów Jan Najdek, Wójt Gminy Mucharz Renata Stefania Galara, Burmistrz Miasta Kalwarii Zebrzydowskiej Augustyn Ormanty oraz Wójt Gminy Lanckorona Tadeusz Łopata.

Partnerami zawodów są: VD, Powiat Suski, ProfilPur, Pochłopień, LURKA, BTH Import Stal, Wadowice, Metal Service, Hotel Restauracja Świt, Blachdom Plus, Auto-serwis Jancarz, Miejska Biblioteka Publiczna-Dom Kultury w Makowie Podhalańskim, Ostruszka Ubezpieczenia, Traviata, Żarpłyt, Solparts, BSG Parts, Drukarnia Skleniarz, Aquer, Źródło Żywiec, Kolor Plus Studio, Ekoinstal, Wulkan, Honda Kolaczek, Cztery Pliszki, Mosur Warsztat, Litdrew.pl, AKCES, GSA Aviation, LGD Podbabiogórze, Kids&Jump Best Events, RacingShop.pl, CSR Auto Regeneracja, Adamek „RAF”, Gummi Serwis, Auto Lux, Akces Plast, HyperNET, Drogbud Sobaniak, Sużyw, Wójtowicz Travel, Drewnoland, Góral, Cukiernia Ewa Maków Podhalański, Art-Stage, Hydro Truck Press Serwis.

Patronat medialny objęły redakcje: Motowizja, Motorsport.com, Rallypl.com, Rally and Race, Radiostrada, TVP3 Kraków, Sucha24.pl, PowiatSuski24.pl, DlaWas.info, malopolskaonline.pl, WadowiceOnline.pl, Rozmus Photography, eWRC-results.com, np126p.pl, SieScigam.pl oraz wrzuc.info.

Organizatorem Valvoline Rajdu Małopolski jest Automobilklub Śląski, a promotorem firma GB pro.

 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKonferencja „Firma Przyszłości”
Następny artykułWypadek 17-letniego motocyklisty. Rodzice nie wiedzieli, że potrzebne są uprawnienia