Z wyliczeń organizacji GMAC (Graduate Management Admission Council), która wypracowała standard aplikowania na takie kierunki wynika, że w naborze na programy MBA na rok akademicki 2022/2023 wzięło udział o 6,5 proc. mniej osób niż rok wcześniej, gdy kierunki MBA odnotowały wzrost liczby aplikantów o 3,8 proc. Większość z puli wszystkich rodzajów programów MBA (60 proc.) otrzymała mniej aplikacji niż rok wcześniej.
Czytaj też: „To nie są studia dla młodych ludzi”. Dyplom MBA daje kilka tysięcy dodatku do pensji, ale nie każdy powinien go dostać
Dlaczego studia MBA tracą na popularności?
Powodów takiej sytuacji eksperci upatrują m.in. w trwającym kryzysie.
– W dobie rynku pracownika pracodawcy są skupieni na zatrzymywaniu pracowników przy swojej firmie. Kandydatom na studia MBA, którzy chętnie zrobiliby sobie przerwę w pracy, żeby skończyć taki kurs, oferują awanse, podwyżki i inne kuszące opcje. Ma to smutny wpływ na popyt na takie kierunki, zwłaszcza na rynku amerykańskim i wśród osób najbardziej doświadczonych – konstatują autorzy raportu.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS