rozwiń ›
Warszawa: strefa czystego transportu dość mała, ale dla przyjezdnych – restrykcyjna. Kraków: SCT duża, ale łagodniejsza
Warszawa od lipca 2024 r. wyrzuca ze strefy czystego transportu (mapa – patrz niżej)diesle do normy Euro 3 włącznie oraz auta benzynowe do Euro 1 włącznie, ale dotyczy to jedynie pojazdów należących do osób spoza Warszawy/niepłacących podatków w stolicy. Mówiąc inaczej, osoby zamieszkałe/płacące w podatki w Warszawie są spod tych obostrzeń wyjęte, tak samo nie dotyczy ich to, że w styczniu 2026 r. restrykcje dotkną diesle do normy Euro 4 włącznie oraz benzyniaki do Euro 2 włącznie– mieszkańcy stolicy mający takie auta będą mogli nimi do SCT wjeżdżać jeszcze do końca 2027 r. (uwaga: jest haczyk; patrz dalej).
Okres ochronny dla mieszkańców stolicy kończy się natomiast 31 grudnia 2027 r., bo od 1 stycznia 2028 r. wjazd do centrum stracą wszystkie diesle niespełniające normy Euro 6, a także auta benzynowe niespełniające Euro 4. I dotyczyć będzie to wszystk … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS