Pokrzywdzony wystawił towar do sprzedaży na jednym z portali społecznościowych. Szybko pojawił się potencjalny “kupiec”, który zaproponował, że sam opłaci przesyłkę i wyśle po nią kuriera. Po chwili z seniorem skontaktowała się kobieta, która przedstawiła się jako pracownica firmy kurierskiej. Podczas telefonicznej rozmowy, oszustka przekonała seniora o konieczności podania dodatkowych danych dotyczących konta bankowego i karty kredytowej oraz numerów przychodzących kodów. To wystarczyło, aby z konta 71-latka przestępcy wyprowadzili prawie 20 tys. zł.
To już kolejny przypadek, kiedy przestępcy wykorzystali wykradzione dane, aby uzyskać dostęp do oszczędności przyszłej ofiary. Dlatego zachowajmy czujność, gdy nieznana osoba próbuje uzyskać od nas poufne informacje na temat konta bankowego czy karty kredytowej. Pamiętajmy również, że pracownik banku czy firmy kurierskiej nigdy nie poprosi nas o dokonanie przelewu czy zainstalowanie aplikacji. Nie będzie się też pytał o login i hasło do logowania do serwisu bankowości internetowej, czy o dane karty płatniczej.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS