A A+ A++
Wczoraj, do łańcuckiej komendy zgłosił się 71-letni mieszkaniec Łańcuta, który stracił pieniądze podczas próby internetowej transakcji.

Stracił prawie 20 tysięcy złotych

Pokrzywdzony wystawił towar do sprzedaży na jednym z portali społecznościowych. Szybko pojawił się potencjalny “kupiec”, który zaproponował, że sam opłaci przesyłkę i wyśle po nią kuriera. Po chwili z seniorem skontaktowała się kobieta, która przedstawiła się jako pracownica firmy kurierskiej. Podczas telefonicznej rozmowy, oszustka przekonała seniora o konieczności podania dodatkowych danych dotyczących konta bankowego i karty kredytowej oraz numerów przychodzących kodów. To wystarczyło, aby z konta 71-latka przestępcy wyprowadzili prawie 20 tys. zł.

To już kolejny przypadek, kiedy przestępcy wykorzystali wykradzione dane, aby uzyskać dostęp do oszczędności przyszłej ofiary. Dlatego zachowajmy czujność, gdy nieznana osoba próbuje uzyskać od nas poufne informacje na temat konta bankowego czy karty kredytowej. Pamiętajmy również, że pracownik banku czy firmy kurierskiej nigdy nie poprosi nas o dokonanie przelewu czy zainstalowanie aplikacji. Nie będzie się też pytał o login i hasło do logowania do serwisu bankowości internetowej, czy o dane karty płatniczej.

KPP Łańcut
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPlanista |Recenzja
Następny artykuł22 września darmowa komunikacja miejska