Celem zapewnienia ładu przestrzennego i ochrony krajobrazu na podstawie ustawy krajobrazowej, obowiązującej od 11 września 2015 r., gminy mogą uchwalać uchwały krajobrazowe.
Akty prawa miejscowego rad gmin mogą określić, gdzie i jakie reklamy można umieszczać, jakie mają mieć wymiary, a także z jakich materiałów budowlanych mogą być wykonywane. Gminy mogą pobierać opłatę za wiszące reklamy, żądać usunięcia istniejących reklam i egzekwować grzywny za umieszczanie nośników niezgodnych z uchwałą rady gminy.
Przytłaczająca większość gmin w Polsce nie wprowadziła uchwał krajobrazowych, a miasta, w których obowiązują tego typu akty prawne, tkwią w toku postępowań sądowych zainicjowanych przez podmioty, które kwestionują nowe regulacje prawne. Co ciekawe, część przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, w których nie ma uchwał krajobrazowych, twierdzi, że nie uchwalono ich z uwagi na brak potrzeby uregulowania zasad zamieszczania reklam. …
Szanowny Czytelniku, możesz przeczytać cały artykuł
– wystarczy, że dołączysz do subskrybentów Sieci Przyjaciół.Jeżeli masz wykupiony dostęp do Sieci Przyjaciół zaloguj się na swoje Konto Czytelnika
Wybierz subskrypcję:
Przejdź na stronę ofertową
Wybierz cyfrową prenumeratę tygodnika Sieci, a dodatkowo otrzymasz dostęp do magazynu wSieci Historii i do artykułów
na portalu wPolityce.pl.Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS