A A+ A++

W przyszłym roku setka fotoradarów już działających na drogach ma być zastąpiona urządzeniami najnowszej generacji. Testy zbliżone do rzeczywistych warunków drogowych prowadzone są na lotnisku w Borsku, gdzie symulowane jest przekraczanie ustalonego limitu prędkości różnymi typami pojazdów. Komisja przetargowa ocenia prawidłowość pomiarów oraz skuteczność rozpoznawania wizerunku kierowcy. Próbne zdjęcia oceniają eksperci CANARD – Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. Wykonawca wybranego przez komisje fotoradaru będzie miał 52 tygodnie na montaż urządzeń.

Szykuje się także kolejny przetarg na prawie półtorej setki nowych fotoradarów. Będą wyposażone w technologię poprawiająca skuteczność i efektywność systemu kontroli. – Nowe fotoradary mają zdolność wykonywania pomiarów na kilku pasach jednocześnie, a jakość zdjęć pozwala na bezproblemowe zidentyfikowanie kierującego pojazdem oraz odczytanie numeru tablicy rejestracyjnej bez względu na warunki pogodowe – twierdzi Julia Langa z Yanosika. Część urządzeń ma kamery rejestrujące tył samochodu namierzanego przez miernik prędkości.

Czytaj więcej

Wojna w Ukrainie. Nawet 100 tys. aut nie zostanie wyprodukowanych

Największą liczbę kierowców przekraczających dozwoloną prędkość wyłapały fotoradary zamontowane na Moście Poniatowskiego w Warszawie i na ulicy Hetmańskiej w Poznaniu. Ten warszawski w czasie pierwszego miesiąca działania zrobił zdjęcia 13 tys. kierowców. Bardzo „wydajny” okazuje się także odcinkowy pomiar prędkości w tunelu na Południowej Obwodnicy Warszawy, gdzie w ciągu miesiąca zareje … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPodsumowanie pierwszego dnia Charytatywnej Giełdy Książki
Następny artykułTechnologie dekarbonizacji pomogą Warszawie ograniczyć emisję dwutlenku węgla