Decyzja o rozstaniu się z GAC oznacza zmianę stanowiska o 180 stopni. Na początku roku Stellantis zamierzała podwyższyć udział w spółce z 50 do 75 proc. Ostatnio jednak decyzje się zmieniły i europejski koncern postanowił skoncentrować się na sprzedaży w Chinach importowanych samochodów marki Jeep. Zasadniczym powodem jest raczej to, że spółka założona na początku 2010 r. przynosiła od kilku lat straty.
– Doszliśmy do wniosku, że lepiej zlikwidować spółkę, która była deficytowa – powiedział Reuterowi rzecznik Stellantisa. – Mimo likwidacji Stellantis zachowa sieć salonów i będzie w nich oferować Jeepy z importu. Ta marka będzie zwiększać ofertę w Chinach, w nowej gamie znajdą się pojazdy z napędem elektrycznym. Spółka produkowała modele Jeepa – Renegade, Compass, Cherokee i Grand Commander na chiński rynek, ale ich sprzedaż nie szła najlepiej. To skłoniło kierownictwo Stellantisa do zamknięcia w 2021 r. jednej fabryki GAC i dwóch Dongfenga. Likwidacja spółki oznacza przedwczesny koniec modelu Grand Commander, przeznaczonego tylko na chiński rynek.
Drugą zmianą stosunków europejskiej grupy w Chinach jest wstę … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS