A A+ A++

Decyzja o rozstaniu się z GAC oznacza zmianę stanowiska o 180 stopni. Na początku roku Stellantis zamierzała podwyższyć udział w spółce z 50 do 75 proc. Ostatnio jednak decyzje się zmieniły i europejski koncern postanowił skoncentrować się na sprzedaży w Chinach importowanych samochodów marki Jeep. Zasadniczym powodem jest raczej to, że spółka założona na początku 2010 r. przynosiła od kilku lat straty.

– Doszliśmy do wniosku, że lepiej zlikwidować spółkę, która była deficytowa – powiedział Reuterowi rzecznik Stellantisa. – Mimo likwidacji Stellantis zachowa sieć salonów i będzie w nich oferować Jeepy z importu. Ta marka będzie zwiększać ofertę w Chinach, w nowej gamie znajdą się pojazdy z napędem elektrycznym. Spółka produkowała modele Jeepa – Renegade, Compass, Cherokee i Grand Commander na chiński rynek, ale ich sprzedaż nie szła najlepiej. To skłoniło kierownictwo Stellantisa do zamknięcia w 2021 r. jednej fabryki GAC i dwóch Dongfenga. Likwidacja spółki oznacza przedwczesny koniec modelu Grand Commander, przeznaczonego tylko na chiński rynek.

Drugą zmianą stosunków europejskiej grupy w Chinach jest wstę … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKaczyński: Wystąpimy z projektem przedłużającym kadencję samorządów o pół roku
Następny artykułSkrzynecka żyje najlepszym życiem. Pochwaliła się fotką z basenu