Stalowa dywizja jedzie na wschód Poradnik do gry Steel Division 2 to zbiór cennych porad na temat rozgrywki, porad taktycznych, informacji o typach jednostek i dywizjach oraz wiele innych wartościowych wskazówek i sugestii.
Poradnik do gry Steel Division 2 to zbiór cennych porad na temat rozgrywki, porad taktycznych, informacji o typach jednostek i dywizjach oraz wiele innych wartościowych wskazówek i sugestii. Steel Division to strategia RTS, która mocna opiera się na mechanice Dynamicznego Frontu. Każda jednostka roztacza strefę kontroli, która przesuwa linie frontu oraz zwiększa kontrolowane terytorium. Do zwycięstwa, musisz posiadać więcej punktów strategicznych od przeciwnika w swojej strefie kontroli. Kluczem jest odpowiednie wykorzystanie wojsk do opanowania pola bitwy.
W odróżnieniu od wielu klasycznych RTSów w Steel Division 2 nie budujesz bazy ani nie produkujesz jednostek. Przed bitwą kompletujesz swoją grupę bojową, a w czasie gry sprowadzasz posiłki na mapę, zużywając specjalnych punktów rekwizycji. W tej grze duży nacisk jest położony na mądre zarządzanie wojskami, współpracą pomiędzy rożnymi typami wojsk (samymi czołgami nie wygrasz bitwy) oraz na strategiczne podejście do sytuacji panującej na mapie. Kto kontroluje największą liczbę punktów strategicznych na mapie, ten szybciej odniesie zwycięstwo.
Co znajdziesz w poradniku do gry Steel Division 2?
Porady na start
Steel Division 2 nie jest typowym reprezentantem gatunku gier RTS. Jest kilka nowinek oraz mechanik, z którymi warto się najpierw zapoznać. W tym rozdziale znajdziesz sporą ilość informacji, która pomoże ci lepiej zarządzać swoją grupą bojową i wygrać każdą bitwę. Na początku musisz unikać prostych błędów, które w SD 2 są bardzo krzywdzone np. posyłanie czołgów bez zwiadu, albo transportowanie piechoty w ciężarówkach w pobliży jednostek wroga.
Więcej na stronie: Porady na start
Front i punkty strategiczne
W tych rozdziałach dowiesz się więcej na temat frontów, czyli unikalnej mechanice w Steel Division 2. Jest to dynamiczna granica pomiędzy frakcjami. Jednostki na terytorium wroga, gorzej walczą i są łatwiejszym celem. Możesz otoczyć wroga i odciąć go do zapasów. W ten sposób niszczenie przeciwnika jest łatwiejsze, ale pamiętaj, że działa to w dwie strony.
Punkty strategiczny to ważne miejsca na mapie ze względów strategicznych, od których zależy zwycięstwo. Jeśli twoja armia ma kontrolę nad takim punktem, tym bliżej jesteś wygranej. Mapa ma zazwyczaj wiele takich “flag”, które należy przejąć. Nie musisz zajmować wszystkich punktów. Wystarczy, że masz ich więcej od wroga. Specjalny zegar odmierza czas – im dłużej masz mniej punktów strategicznych, tym szybciej przegrasz.
Więcej na stronie: Front i punkty Strategiczne
Morale i kapitulacja
Ten rozdział zapewnia podstawową wiedzę na temat tłumienia morale wroga oraz w jakich sytuacjach jednostki mogą się poddać. Twoje oddziały często mogą wytrzymać ostrzał przeciwnika, ale ich morale może ulec znacznemu pogorszeniu. W takiej sytuacji oddział staje się mnie efektywny, a nawet nie zdolny do walki, jeśli zostanie przygwożdżony. Dodatkowo, jeśli taki oddział jest blisko jednostek wroga i jest na jego terytorium, to może się podać i zostać wyłączony z gry. Jest to skuteczna taktyka przeciwko trudnym do pokonania jednostkom np. Tygrys czy IS-2.
Więcej na stronie: Morale i kapitulacja
Doświadczenie i liderzy
Oprócz statystyk takich jak uzbrojenie, pancerz czy liczebność żołnierzy, każdy oddział ma swój poziom doświadczenie. Jest ot wartość stała i jednostki nie mogą zdobywać doświadczenie w ciągu misji. Jednak, liderzy to specjalne jednostki, które mogą zwiększyć poziom doświadczenia swoich towarzyszy, o ile są w zasięgu. W tym rozdziale dowiesz się więcej na temat bonusów wynikających z doświadczenia oddziałów oraz liderów.
Więcej na stronie: Doświadczenie i liderzy
Radio i ostrzał artyleryjski
W grze występuje wiele umiejętności i jednostek. Artyleria może koordynować swój ostrzał jeśli posiada radio oraz w pobliżu celu jest jednostka obserwatorów z radiem. W ten sposób ostrzał nawet z daleka, będzie celny i skuteczny.
Więcej na stronie: Radio i ostrzał artyleryjski
Niszczenie czołgów i pojazdów
Jednostki pancerne to trudny przeciwnik. Nie tylko posiadają dobre i uniwersalne uzbrojenie, ale posiadają gruby pancerza, przez co wiele jednostek nie jest w stanie im zagrozić w żaden sposób. Niszczeni tych jednostek jak i obrona przed wrogiem, jest bardzo ważna. W tym rozdziale dowiesz się więcej na ten temat.
Więcej na stronie: Pancerz – jak niszczyć pojazdy
Jednostki
W Steel Division 2 występuje ogromna ilość jednostek. Każda z nich znajduje się w odpowiedniej kategorii. Każda kategoria ma swój główną cechę lub rolę do spełnienia np. piechota zajmuje teren, artyleria zmiękcza zgrupowania wroga, zwiad wykrywa przeciwników a samoloty mogą pełnić wiele różnych ról, ale nie mają wpływu na front. Warto zapoznać się z każdą kategorią i typem jednostek, aby w pełni zrozumieć ich działanie i maksymalnie wykorzystać ich zalety na polu bitwy.
- Wstęp
- Zwiad (Recon)
- Piechota (Infantry)
- Czołgi (Tanks)
- Jednostki Przeciwpancerne (Anti-Tank)
- Jednostki Przeciwlotnicze (Anti-Air)
- Wsparcie (Support)
- Artyleria (Artillery)
- Lotnictwo (Air)
Frakcje i dywizje
W odpowiednich rozdziałach są opisane niektóre dywizje każdej z frakcji. Każda z dywizji ma swoje mocne i słabe strony, oraz stawia na inne typy wojsk. Znajdziesz tutaj zwięzłe opisy tych grup bojowych, ich zalety i wad oraz jednostki, które się wyróżniają.
- Dywizje Aliantów – wstęp
- 2-ya Gvard. Tankovy Korpus
- 3-ya Gvard. Mechanizi. Korpus
- 26-ya Gvard. Strelkovy
- Dywizje państw Osi – wstęp
- Panzer
- 78. Sturm
- 28. Jäger
Informacje o Steel Division 2 – poradnik do gry
Autor : Mateusz mkozik Kozik
Ostatnia aktualizacja : 12 lipca 2019
Skorzystaj z funkcji komentarzy do wskazania błędów lub uzupełnienia poradnika.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS