Jeśli udało Wam się kupić konsolę PlayStation 5, to możecie cieszyć się także jej innowacyjnym kontrolerem DualSense. Ten oferuje kilka naprawdę ciekawych rozwiązań, jak choćby technologię haptyczną czy adaptacyjne spusty, które dostosowują swoje naprężenie w zależności od tego, co dzieje się w grze. Użytkownicy nowych Xboxów otrzymali natomiast niemal identycznego pada jak w poprzedniej generacji, a drobne poprawki, które tu wprowadzono, nie wszystkim przypadły do gustu (jak choćby głośno klikający d-pad). Na szczęście pecetowi gracze będą mogli wybrać, który z kontrolerów bardziej im odpowiada, a to za sprawą nowej aktualizacji API Steam Input, dzięki której platforma Steam otrzymuje wsparcie dla kontrolera PS5.
Pad do PlayStation 5, pozornie jest bardzo podobny do poprzedniego modelu, ale zawiera kilka ciekawych zmian.
Jak w przypadku większości ostatnich aktualizacji klienta Steam, wszystkie gry sprzedawane na tej platformie, które korzystają z jej API Input, będą automatycznie obsługiwać pad DualSense. Oznacza to, że ich twórcy nie muszą przygotowywać żadnych update’ów do swoich produkcji. Dzięki temu działają również bardziej zaawansowane funkcje kontrolera, takie jak wskaźnik LED, trackpad, wstrząsy czy żyroskop. Możemy z nich korzystać choćby w takich tytułach jak No Man’s Sky, Horizon: Zero Dawn czy Death Stranding. Valve jednak nie wspomina nic na temat adaptacyjnych spustów, więc zakładać można, że funkcja ta nie jest jeszcze wspierana przez ich platformę. Nawet jeśli tak jest, nie mamy powodów do narzekań, gdyż liczba tytułów, które wykorzystują tę technologię, na chwilę obecną jest naprawdę niewielka, szczególnie jeśli policzymy tylko wieloplatformowe produkcje z pominięciem gier na wyłączność dla PS5.
Niemniej jednak, spodziewać można się, że w przyszłości ulegnie to zmianie, więc mamy nadzieję, że Valve odpowiednio zareaguje, zapewniając wsparcie dla pozostałych funkcji DualSense’a na Steamie. Od kilku dni mam okazję ogrywać gry na PS5 z wykorzystaniem tego pada i muszę przyznać, że jak na razie wypada naprawdę imponująco (no może poza czasem pracy na baterii), szczególnie jeśli chodzi o haptyczne możliwości, jak i adaptacyjne spusty. Ba, technologia ta potrafi nawet przyprawić nasze palce o ból, koniecznością bardzo mocnego wduszania spustów, ale jeśli dla kogoś stanowi to problem, to może regulować poziom jej natężenia (lub ją wyłączyć). Warto na koniec dodać, że wsparcie dla kontrolera Dualsense na Steam dostępne jest na chwilę obecną tylko dla osób, które biorą udział testach beta klienta. Wkrótce powinna jednak trafić do wszystkich zainteresowanych.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS