Więcej artykułów o moście Uniwersyteckim – TUTAJ
Cztery podpory wystarczą, bo choć Trasa Uniwersytecka w Bydgoszczy została zamknięta 29 stycznia między ul. Ogińskiego a Wojska Polskiego, to zagrożony katastrofą budowlaną jest tylko dwustumetrowy most (awarii uległy zakotwienia want). To dlatego na północnym brzegu piesi mogą korzystać z bulwaru – jego zagrodzony fragment można ominąć przy płocie dworca autobusowego.
Umowę na doraźne podparcie przeprawy Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy podpisał 1 marca z firmą Kormost. Ta ma dwa miesiące na uporanie się z zadaniem. I systematycznie je realizuje. Już w marcu stały dwie podpory zbudowane z niebieskich stalowych klatek – po jednej na każdym z brzegów. Z czasem po południowej stronie zbudowano kolejną, zahaczającą o koryto rzeki.
Teraz trwa budowa ostatniego z podparć, które musi wyrosnąć z Brdy. W tym celu fachowcy najpierw wykonali przyczółek, wykorzystując m.in. ścianki Larsena. Trwa przygotowywanie fundamentów pod klatki, pomaga w tym specjalistyczna bydgoska firma Hydro-Eko. Pracę ułatwia barka z Torunia stojąca na środku rzeki.
Przypomnijmy, że drogowcy na jesień zapowiadają zakończenie naprawy węzłów mocujących wanty i tym samym przywrócenie ruchu na Trasie Uniwersyteckiej.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS