ja informowaliśmy, z powiatu z niknęły autobusy, które kursowały pomiędzy miejscowościami. Firma HM Trabs s.c. pisze oświadczenie w sprawie powodów nie podjęcia współpracy i podpisania umowy. Po zmianie władz starostwa podpisano kilka aneksów do umowy – każdy z nich był niekorzystny dla przewoźnika, w skutek czego mieszkańcy powiatu, którzy nie mają własnego środka transportu zostali odcięci od świata…
Może niech Starostwo zostawi auta w domu i spróbuje się dostać, np rowerem, do pracy lub do szkoły, np. z Płońska do Czerwińska., 5 dni w tygodniu – piesze mieszkanka na redakcyjnej stronie facebook portalu.
Zapewnienie transportu publicznego, to obowiązek Starostwa Powiatowego w Płońsku. Dotąd starostwo dopłacało za wykonanie usługi firmie HM Trans s.c. Obecnie, warunki, które zaproponował zarząd starostwa, jak twierdzi przewoźnik, są nie do przyjęcia.
Od samego początku współpracy Starostwo Powiatowe w Płońsku dopłacało firmie za każdy przejechany kilometr, gdyż nie jest możliwe, żeby koszty wyłącznie ze sprzedanych biletów pokryły wszystkie koszty związane z wykonywaniem usługi, w tym koszty paliwa, koszt zatrudnienia pracowników, etc. Obecnie zarząd powiatu zaproponował umowę, zgodnie z której postanowieniami firma świadczyłaby przewozy powiatowe za darmo.
Całą sytuację „przypieczęntowała” również pandemia, która ograniczyła ilość pasażerów. Przez dwa miesiące firma nie pobierała od pasażerów opłat.
Poniżej treść oświadczenia w tej sprawie HM Trans s.c.
“W związku licznymi wypowiedziami w mediach Starostwa Powiatowego w Płońsku w sprawie zakończenia i nie przedłużenia z naszą firmą HM Trans s.c. umowy na realizację transportu publicznego, jesteśmy zmuszeni do wydania własnego oświadczenia w tej sprawie.
Nowe, zaproponowane nam warunki, nie były jak wypowiada się Starostwo Powiatowe „nie tyle gorsze, ale inne”, a gorsze, nie do przyjęcia i nieopłacalne dla firmy. Starostwo zaproponowało umowę ,zgodnie z której postanowieniami świadczylibyśmy przewozy powiatowe za darmo .Starostwo chciało rekompensować każdy kilometr do momentu, aż strata wyniesie zero. Później dopłaty już by nie było, czyli gdyby przychody przewyższyły koszty na całym transporcie choć o złotówkę, to Starostwo nie dopłaciłoby nic i nasz zysk za świadczenie kompleksowej usługi za transport za cały miesiąc wyniósłby 1 złoty. Biorąc pod uwagę, że podczas przewozów samochody są cały czas eksploatowane i się starzeją, tak naprawdę bylibyśmy w stracie. Żaden przedsiębiorca nie przystałby na takie warunki.
Od samego początku współpracy Starostwo Powiatowe w Płońsku dopłacało naszej firmie za każdy przejechany kilometr, gdyż nie jest możliwe, żeby koszty wyłącznie ze sprzedanych biletów pokryły wszystkie koszty związane z wykonywaniem usługi, w tym koszty paliwa, koszt zatrudnienia pracowników, etc. Świadczenie transportu powiatowego jest usługą o charakterze użyteczności publicznej i w samym założeniu jej celem nie jest generowanie zysku przez Starostwo Powiatowe, a pomoc i ułatwienie transportu mieszkańcom powiatu – i z takim też założeniem zawierane były poprzednie umowy.
Po zmianie władz podpisaliśmy kilka aneksów i każdy był dla nas coraz bardziej niekorzystny. Za transport z 11 gmin stawka w przeliczeniu za jeden kilometr w skali roku wyniosła z dopłat 2,08 zł (tj. 74 000 zł miesięcznie), co obiektywnie jest bardzo niską stawką, bo czesto jedna gmina organizując transport dzieci do szkół podstawowych z gminnych miejscowości płaci miesięcznie podobną kwotę.
W lutym bądź marcu zapytano nas czy będziemy zainteresowani na tych samych warunkach przedłużyć umowę do końca roku i oczywiście się zgodziliśmy. W czerwcu zostaliśmy zaproszeni na spotkanie,na którym została przedstawiona nam umowa na całkowicie innych warunkach. Począwszy od zmiany kas fiskalnych w każdym autokarze i wymianie taboru na nowszy, po zmianę sposobu rozliczania i warunków finansowych. Jedyne co nie uległo dużej zmianie to rozkład jazdy, który po części stworzyliśmy sami w oparciu o nasze doświadczenie. Pomimo licznych spotkań wogóle nie doszło do żadnej negocjacji. Starostwo Powiatowe przedstawiło nam nową , gotową już umowę bardzo niekorzystną ,którą mogliśmy zaakceptować, bądź nie. Zgodnie z warunkami tej umowy Starostwo otrzymałoby dodatkowe dofinansowanie, ale jednocześnie my jako firma musielibyśmy spełnić liczne, dodatkowe wymogi, których w przeciągu dwóch tygodni nie udałoby się spełnić nikomu. Starostwo uzyskałoby w związku z dopłatą dodatkową pomoc finansową, ale dla naszej firmy pomoc ta byłaby bez znaczenia, gdyż jak wskazaliśmy powyżej, Starostwo dopłacałoby nam kwotę tylko do pokrycia straty.
Na koniec zaproponowaliśmy Starostwu kolejne, znaczne obniżenie stawki, gdyż nie ukrywamy, że w związku z epidemią zależało nam aby utrzymać miejsca pracy i znaleźć w międzyczasie wspólny złoty środek.
W okresie pandemii ilość pasażerów była bardzo niska, jednak chcemy zaznaczyć, że przez dwa miesiące nie pobieraliśmy od pasażerów opłat za bilety.
Dziękujemy za współpracę obecnym władzom Starostwa Powiatowego w Płońsku, jak i poprzednim władzom, z którymi zaczynaliśmy swoją przygodę z transportem publicznym. Dziękujemy wszystkim pasażerom za korzystanie z naszych usług.
Do zobaczenia we wrześniu, na niektórych trasach.
Zespół HMtrans”
(DK) plonsk24.pl
Fot. sprzedajemy.pl
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS