Odkąd Starfield został ujawniony, fani zastanawiali się, jaką ilością klatek na sekundę będzie działać gra na konsolach. W nowym wywiadzie udzielonym IGN, dyrektor kreatywny Todd Howard potwierdził, że wersja na konsole Xbox Series X/S będzie posiadać ograniczenie do 30 klatek na sekundę, aby zachować spójny wygląd i styl rozgrywki.
Gracze konsolowi będą musieli się zadowolić 30 klatkami na sekundę. Takich ograniczeń nie będzie na PC.
Starfield nie będzie działał z prędkością 60 klatek na sekundę na Xbox Series X. Todd Howard, dyrektor gry, potwierdził IGN specyfikacje wydajności konsoli, wyjaśniając, że gra zostanie zablokowana na 30 klatkach na sekundę na urządzeniach Xbox, aby zachować “wierność” wizji twórców. „Myślę, że nie będzie to zaskoczeniem, biorąc pod uwagę nasze poprzednie gry i do czego dążymy” – powiedział Howard IGN po Starfield Direct. „To zawsze ogromne, otwarte światy, w pełni dynamiczne, hiper detaliczne, w których wszystko może się wydarzyć. I chcemy to zrobić. To 4K w X. Jest 1440 w S. Zablokowaliśmy to na 30, ponieważ chcemy tej wierności, chcemy wszystkich tych rzeczy. Nie chcemy tego poświęcić”.
Jeśli spodziewaliście się super płynnej rozgrywki z dużą liczbą klatek na sekundę, której oczekujemy od nowoczesnych wydań w erze PlayStation 5 i Xbox Series X, to Starfield tutaj zawiedzie.
Podczas gdy Howard twierdzi, że gra jest w stanie czasami przekroczyć 30 klatek na sekundę, a nawet osiągnąć 60 w niektórych miejscach, zespół postanowił to zablokować, aby zapewnić spójną rozgrywkę, znaną graczom z poprzednich tytułów. „Preferujemy spójność, w której nawet o tym nie myślisz, i nigdy nie chcemy poświęcić tego doświadczenia, które sprawia, że nasze gry są naprawdę wyjątkowe” — powiedział Howard w rozmowie z IGN. „[Starfield] wydaje się świetny, jesteśmy naprawdę zadowoleni z tego, jak to przebiega nawet w ogniu bitwy i potrzebujemy tego zapasu, ponieważ w naszych grach naprawdę wszystko może się zdarzyć”.
Gracze nie są zadowoleni…
Niektórzy gracze na konsolach Xbox mogą być rozczarowani tym ograniczeniem liczby klatek na sekundę, szczególnie biorąc pod uwagę, że większość współczesnych tytułów tej marki osiąga stabilne 60 klatek na sekundę. Niemniej jednak, istnieje dobra wiadomość: mimo że liczba klatek na sekundę może być ograniczona, gra Starfield nadal będzie wyświetlana w pełnej rozdzielczości 4K na Xbox Series X i w rozdzielczości 1440p na Xbox Series S.
Po pojawieniu się słów Todda Howarda w internecie, niektórzy gracze sugerują, że zespół powinien uwzględnić opcję wyboru między priorytetem liczby klatek na sekundę a wiernością grafiki. Inni natomiast wykorzystują tę okazję do krytyki Microsoftu. Mimo że ograniczona liczba klatek na sekundę zawsze budzi kontrowersje, prawdziwym osądem gry Starfield będziemy mogli wydać dopiero, gdy trafi ona w ręce graczy. Premiera gry na PC i konsolach Xbox zaplanowana jest na 6 września.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS