aktualizacja: godz. 08:25 (13 marca)
Restauracje w Trójmieście zaczynają wprowadzać kroki mające zahamować ewentualne rozprzestrzenianie się wirusa. Są to m.in. regularna dezynfekcja newralgicznych powierzchni w lokalach, wyparzanie naczyń oraz zachęcanie do płatności bezgotówkowych.
Jedzenie na telefon w Trójmieście
Aktualizacja: piątek godz. 12:28
Lista lokali gastronomicznych, które zawieszają działalność rośnie – aby być na bieżąco, najlepiej śledzić ich profile społecznościowe. W piątek AleBrowar ogłosił, że również zamyka się na najbliższy czas.
– Podjęliśmy decyzję, że od jutra (sobota – przyp. red.) lokal AleBrowar Gdynia będzie zamknięty do odwołania. Nie chcemy narażać ani Was ani naszych pracowników na jakiekolwiek zagrożenie. Robimy to z wielki smutkiem ale i nadzieją, że za jakiś czas wszystko wróci do normy i spotkamy się razem przy dobrym piwie. Pozostańcie w domach, dbajcie o siebie i przede wszystkim zachowajcie spokój. Dziś działamy ostatni dzień ale w ograniczonym zakresie. Startujemy o 16.00, a ostatniego gościa pożegnamy o 22. Trzymajcie się ciepło!
Aktualizacja: piątek godz. 8:24
Niektóre restauracje całkowicie zamykają się od odwołania, zrobiła to m.in. sieć Sempre.
– W trosce o zdrowie naszych gości i pracowników, podjęliśmy decyzję o tymczasowym zamknięciu wszystkich lokali Sempre. Do zobaczenia wkrótce – czytamy w komunikacie.
“Kierując się troską i odpowiedzialnością za Państwa bezpieczeństwo, zdecydowaliśmy się na wprowadzenie szeregu procedur i środków prewencyjnych” – piszą na swoim Facebooku właściciele restauracji Śródmieście w Gdyni.
Podobnym tropem idą inne miejsca w Trójmieście. Wiele lokali decyduje się również na wprowadzenie możliwości zamówienia dań na wynos.
- dezynfekowanie klamek, uchwytów, toalet i innych powierzchni kilkanaście razy dziennie
- dezynfekowanie stołów, krzeseł oraz przyborników po każdym gościu
- każdorazowe mycie porcelany, sztućców i szkła w wyparzarkach
- nakrywanie stołu indywidualnie dla każdego gościa
- środek dezynfekujący ustawiony przy wejściu do restauracji dostępny dla każdego gościa
- zobligowanie pracowników do zwiększonej kontroli własnego stanu zdrowia
- zachęcanie klientów do płacenia bezgotówkowego.
– W naszym lokalu w miarę możliwości staramy się dezynfekować wszystkie często dotykane powierzchnie – mówi Paweł Klejbar z restauracji Słony Spichlerz w Gdańsku. – W toalecie znajdują się środki dezynfekujące, mamy również wywieszoną instrukcję dotyczącą dokładnego mycia rąk.
Odwołane imprezy w Trójmieście – aktualizacja
– U nas w restauracji mamy szereg zabezpieczeń – mówi Kamila Kilańska z restauracji Neon w Gdyni. – Przede wszystkim klienci mogą skorzystać z płynów do dezynfekcji nie tylko w toaletach, ale również na sali. Stale przecierane są wszystkie kluczowe powierzchnie środkami do dezynfekcji. Nasza obsługa stara się też zachować odpowiedni dystans, nie zbliżamy się do klientów, czasem prosimy, by sami podali nam naczynia. Większość łapiemy przez materiał lub kuchenne ręczniki. Wszystko, co jest znoszone z sali do kuchni, trafia do szafy nierdzewnej, a tam kelnerki spryskują wszystko płynem do dezynfekcji. Sprzątamy tak często, jak to możliwe. Dotyczy to również klamek, domofonu, windy. Nasza koleżanka ostatnio się przeziębiła, więc oczywiście została w domu. Nie można dać się oszaleć, ale staramy się być bardzo ostrożni.
– Również u nas pilnujemy podstawowych zasad higieny – mówią pracownicy restauracji 4 piętro we Wrzeszczu. – Mamy oczywiście żele do dezynfekcji, namawiamy wszystkich do wzmożonego mycia rąk, dbamy o częstą dezynfekcję stolików. Nie stosujemy sprzedaży dań na telefon, ponieważ w naszej opinii to jeszcze bardziej może przyczyniać się do rozprzestrzeniania zarazków, poprzez kurierów, którzy mają kontakt z klientami.
Popularna pierogarnia Mandu zmieniła zasady działania, o czym poinformowała na profilu FB.
– W Mandu codziennie przewijają się setki gości. Wszyscy doskonale znamy obrazek wypełnionej po brzegi restauracji oraz kolejki chętnych na nasze pierogi. Taka specyfika Mandu sprawia, że musimy być odpowiedzialni zarówno za zdrowie naszych wspaniałych gości, ale również za zdrowie naszej kochanej ekipy – czytamy w komunikacie.
Co zatem się zmieniło? Restauracja przyjmuje już tylko zamówienia na wynos; wprowadziła prawie wszystkie pierogi do oferty Uber Eats, który dowozi w promieniu około 3 km od restauracji; oferuje surowe pierogi do zamrożenia w domu; tymczasowo wprowadziła dowozy (opcja ta jest testowana, dlatego Mandu prosi klientów o wyrozumiałość); zamówienia można składać telefonicznie; prosi się o płatność tylko kartami płatniczymi.
Gdyńska restauracja Muszla także poinformowała o zmianie zasad w lokalu kierując się względami bezpieczeństwa. Zwiększono odległość między stołami; zwiększono częstotliwość czyszczenia wszystkich miejsc w restauracji (mowa o klamkach, poręczach schodów, toaletach, itd.); dostępne będzie jednorazowe menu, które po użyciu trafi do kosza; do dyspozycji gości pozostawiono dodatkowy (oprócz standardowego mydła antybakteryjnego) spray dezynfekujący; powstaje oferta ofertę dań, które klienci mogą zabrać na wynos.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS