A A+ A++

[Dowiedz się więcej na temat GREEN MARKETINGU: Pobierz e-booka EKOLOGIA W MARKETINGU]

Sprzęty gospodarstwa domowego stały się niezastąpione w codziennym życiu: chłodzą, piorą, suszą i wykonują inne prace domowe. Dziś robią jeszcze więcej, na przykład oszczędzają cenne zasoby naturalne, komunikują się między sobą i automatycznie wykonują swoje zadania – tak, jak dzieje się to już w przypadku inteligentnych domów. Misją BSH jest poprawa jakości życia konsumentów na całym świecie. Firma opracowuje innowacje, które ułatwiają życie, a także zaspokajają coraz to nowe potrzeby. Mając na uwadze najbardziej zróżnicowane potrzeby konsumentów, BSH dąży do ogólnoświatowej poprawy jakości życia nie tylko poprzez produkcję innowacyjnych urządzeń domowych, ale również dzięki trosce o środowisko, o lokalne społeczności oraz o pracowników.

BSH, producent sprzętu AGD marek Bosch, Siemens i Gaggenau, posiada w Polsce 6 fabryk. W 3 łódzkich zakładach produkowane są pralki, zmywarki i suszarki do ubrań, w 2 wrocławskich piekarniki i lodówki, a w podrzeszowskiej fabryce w Głogowie Małopolskim małe AGD.

Od końca 2020 roku wszystkie zakłady BSH na świecie są neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Oznacza to, że każda pralka, lodówka, zmywarka, piekarnik, odkurzacz i wszystkie inne produkowane przez BSH urządzenia powstają bez pozostawiania śladu węglowego. Firma dąży też do modelu gospodarki w obiegu zamkniętym, przechodząc z jednokierunkowej drogi „produkcja – użytkowanie – utylizacja” do zamkniętego cyklu „produkcja – użytkowanie – naprawa – odnowienie – ponowne użytkowanie – prze- tworzenie”. Wszystko po to, by zaoferować klientom urządzenia wysokiej jakości, które powstały i działają w sposób tak przyjazny środowisku, jak tylko jest to możliwe. Siedziby BSH w Polsce są dostosowywane do najwyższych ekologicznych standardów. Firma wykorzystuje przyjazne dla środowiska narzędzia i materiały oraz inwestuje w produkcję energii elektrycznej za pomocą paneli fotowoltaicznych, które zostaną zainstalowane we wszystkich lokalizacjach w Polsce, nie tylko na dachach fabryk, ale też na obszarach zielonych. Tereny zielone wokół fabryk są wykorzystywane również na inne sposoby – na terenie łódzkiej Fabryki Zmywarek powstała pasieka dla pszczół.

Zamieszkało tam około 20 000 owadów. Firma podjęła działania, które mają zapewnić tym pożytecznym owadom warunki zbliżone do naturalnych, dlatego została zmniejszona częstotliwość koszenia traw, a tereny zielone wokół obiektu nie są sztucznie nawożone. Z kolei wokół wrocławskiej fabryki, BSH posadziło około 100 drzew oraz wybudowało 600 metrów ścieżki rowerowej i chodnika, co sprzyja poprawie bezpieczeństwa pracowników i mieszkańców.

Innowacja a komunikacja

Zmywarka, która wykorzystuje naturalne minerały do suszenia naczyń, inteligentna pralka z automatycznym dozowaniem detergentów, łącząca się poprzez Home Connect z suszarką, którą wykorzystuje ciepłe powietrze, aby skutecznie suszyć ubrania. To tylko niektóre z rozwiązań sprzyjających użytkownikom oraz środowisku. Na całym świecie prowadzone są prace nad innowacyjnymi rozwiązaniami, które pomagają oszczędzać wodę i energię oraz ograniczają marnowanie żywności. Marka z portfolio spółki BSH zainicjowała kampanię #LikeABosch, która w nietuzinkowy sposób pokazuje jak ważne są energooszczędne urządzenia AGD. Jednym z haseł przewodnich jest Żyj w zgodzie z naturą, co podkreśla że zmiana codziennych nawyków może pozytywnie wpływać na środowisko. Konsumenci wybierając pralkę czy zmywarkę coraz częściej patrzą na klasę efektywności energetycznej i systemy gwarantujące oszczędność wody. Właśnie na takich potrzebach skupiają się innowacje, produkcja i komunikacja.

CSR wpisany w DNA

Firmy zwracają coraz większą uwagę, aby ich działania były odpowiedzialne społecznie. Coraz częściej CSR staje się elementem strategii. Mnogość i kompleksowość problemów, z którymi mierzy się świat w XXI wieku powoduje, że jedna instytucja czy organizacja, nie jest w stanie rozwiązać ich wszystkich. Dlatego firmy, jako jednostki posiadające odpowiednie zasoby, powinny również angażować się w działania zmierzające do polepszenia sytuacji i zachęcać pracowników do szerzenia dobrych praktyk.

BSH wspiera również kształcenie w regionie łódzkim. W ramach współpracy z Politechniką Łódzką studenci mogą kształcić się w systemie o charak- terze dualnym na kierunku Automatyzacja Procesów Biznesowych. Partnerstwo zakłada również udział w projektach badawczo – rozwojowych.

BSH oprócz przestrzegania norm środowiskowych podczas produkcji, angażuje się w wszechstronne działania na rzecz lokalnej społeczności. Wśród stałych beneficjentów firmy jest Towarzystwo Opieki nad Ociemniałymi w podwarszawskich Laskach. Natomiast w Łodzi, z którą firma związana jest od 25 lat, wspiera finansowo
i organizacyjnie między innymi: Świetlicę Podwórkową – ośrodek dziennego wsparcia terapeutycznego oraz Fundację Happy Kids. Objęto opieką także dzieci we Wrocławiu z Fundacji Tobiaszki. Jednak wiele inicjatyw wspieranych przez firmę ma charakter oddolny. Pracownicy w ramach konkursu wolontariackiego „PomagaMY Pomysłami” mogą zgłaszać własne inicjatywy, nad których przebiegiem i realizacją czuwają. Dzięki programowi, łódzkie Stowarzyszenie „Razem”, wspierające osoby niepełnosprawne było w stanie zorganizować turnus rehabilitacyjny dla swoich podopiecznych. Pracownicy remontowali i wyposażali także pomieszczenia Szpitala im. Babińskiego w Łodzi, który jest jednym z najstarszych i największych szpitali psychiatrycznych w Polsce. Stała pomoc ofiarowana jest młodym podopiecznym, dzięki organizacji programów terapeutycznych i wyjazdów edukacyjnych, wyposażając ich w odpowiednie narzędzia do rozwoju i nauki, tak by najlepiej jak to możliwe polepszyć ich perspektywy i przyszłość.

Pomoc w walce z pandemią

Pandemia koronawirusa pokazała, jak ważna jest społeczna odpowiedzialność biznesu i jak realnie wpływa na życie społeczeństwa. Odpowiadając na pilne potrzeby medyków firma BSH przeprowadziła akcję #BoschwPogotowiu. W ramach tej inicjatywy podarowano szpitalom i oddziałom ratunkowym walczącym o życie i zdrowie pacjentów sprzęt marki Bosch, między innymi: pralki, suszarki do ubrań czy kuchenki mikrofalowe. W sumie przekazano około 1000 sztuk urządzeń o łącznej wartości miliona złotych. Wyposażono 226 placówek medycznych w całym kraju. Wsparcie trafiło m.in. do szpitali zakaźnych, oddziałów ratunkowych, a także wszystkich baz Lotniczego Pogotowia Ratunkowe- go i służy personelowi medycznemu.

Energooszczędne i innowacyjne urządzenia AGD sprawiają, że możemy żyć zdrowiej, wygodniej i w zgodzie z otaczającym światem. Nowoczesna technologia inspiruje do działania i pomaga w domowych obowiązkach.

Artykuł powstał we współpracy z BSH.

Więcej o ekologicznych działaniach marek przeczytasz w naszym e-booku EKOLOGIA W MARKETINGU

Kampanie (nie tylko) świetne wizerunkowoPornhub – Sexstainable

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSpacerowicze się zdziwią. Część Parku Śląskiego ogrodzona. To teren Fest Festivalu 2021
Następny artykułSprawa trafiła do sądu. Na nic zdały się tłumaczenia Jakimowicza