A A+ A++

Obecna sytuacja związana z COVID-19 stanowi wyzwanie dla wielu przedsiębiorców. Jeśli chcesz podnieść swój obecny biznes na nogi (lub rozpocząć całkowicie nowy), musisz dostosować się do obecnych warunków, które wiążą się z licznymi obostrzeniami. Co więc zrobić? Rozważ sprzedaż w Internecie. W tym artykule poznasz praktyczne wskazówki, jak możesz ją samodzielnie rozpocząć.

Sprzedaż internetowa – wady i zalety

Eksperci z Eactive #wiemyjak jednoznacznie wskazują, że prowadzenie sprzedaży przez Internet jest złożonym zadaniem. Zanim więc przejdziemy do konkretnych porad, jak ją rozpocząć, omówmy pokrótce to, czego możesz się po niej spodziewać.

Sprzedaż internetowa – zalety:

  • Taki rodzaj działalności możesz do pewnego stopnia w pełni wykonywać z domu. To duża korzyść w obecnej sytuacji, gdzie wiele przedsiębiorstw nie może działać stacjonarnie.

  • Jeśli chcesz sprzedawać w Internecie, w dużym stopniu mogą Ci w tym pomóc Twoje zainteresowania. Dzięki nim możesz łatwiej wejść w niszę, która ma w sobie potencjał.

  • Sprzedawanie w Internecie nie ma aż tak dużej bariery wejścia, jak tradycyjne biznesy – nie musisz od razu wynajmować nieruchomości i zaopatrywać się w duże zapasy produktów.

Sprzedaż internetowa – wady:

  • Wygenerowanie pierwszych zysków może zająć nieco czasu. Niektóre branże są bardzo konkurencyjne, dlatego odpowiednie wypromowanie swojej oferty będzie wymagać planowania i cierpliwości.

  • Jeśli chcesz rozpocząć sprzedaż w Internecie minimalnymi kosztami, przez pewien czas będziesz musiał zajmować się praktycznie wszystkim – prowadzeniem strony, obsługą klienta, wysyłką produktów itd. Wymaga to zdobycia umiejętności ze zróżnicowanych dziedzin.

Przejdźmy więc do konkretnych porad, jak zacząć sprzedawać przez Internet.

Załóż stronę sklepu internetowego

Pierwszym krokiem jest zakup domeny. Jej nazwa powinna być związana z rodzajem produktów, jakimi chcesz handlować lub stanowić nazwę własną samego sklepu. Oprócz samej domeny potrzebujesz także hostingu. Oczywiście będzie on droższy od tego, jaki wystarczy do założenia prostej strony internetowej.

Obecnie ważnym elementem każdego sklepu internetowego jest także certyfikat SSL, który zadba o jego bezpieczeństwo oraz pozwoli mu zdobywać lepsze pozycje w Google.

Znajdź swoją niszę

Wejście na praktycznie każdy rynek wiąże się z wieloma wyzwaniami. Aby zatem nie utrudniać sobie tego zadania, musisz działać w odpowiedni sposób. Gdy już wybierzesz ogólną branżę (np. odzież), czas zawęzić swoją ofertę jeszcze bardziej.

Jak to zrobić? Pozycjonowanie e-commerce, nie musi być skomplikowane, możesz skorzystać częściowo bezpłatnych z narzędzi SEO, takich jak Ubersuggest, by wyszukać niezbyt konkurencyjne zapytania z dużym potencjałem. Sporo z nich to tzw. frazy kluczowe z długiego ogona. Składają się one z 3 i więcej słów. Nie mają oczywiście tylu zapytań co krótkie i popularne słowa kluczowe, jednak są bardziej niszowe i przez to właśnie mniej konkurencyjne.

W wielu przypadkach w grę nie muszą wchodzić nawet frazy z długiego ogona. Oto przykładowe zapytania powiązane ze słowem sukienka:

LP

Słowo kluczowe

Śr. liczba wyszukiwań w miesiącu

Stopień trudności w optymalizacji SEO

1

sukienka

301 000

91

2

sukienka na wesele

301 000

73

3

sukienka w kwiaty

40 500

55

4

sukienka midi

27 100

57

5

sukienka na sylwestra

12 100

47

6

sukienka marynarka

12 100

52

7

sukienka jeansowa

9 900

51

8

sukienka dresowa

9 900

51

9

sukienka sweterkowa

9 900

51

10

sukienka dzianinowa

8 100

51

Zwróć uwagę, że inne frazy generują zdecydowanie mniej wyszukiwań w miesiącu, jednak pozycjonowanie się na nie jest znacznie łatwiejsze. Oprócz takich zapytań rozważ też frazy, których zapytania są zawężone pod względem lokalizacji np. sklep ogrodniczy Łomża czy sklep z sukienkami w Łomży.

Tego typu sprecyzowane zapytania pomogą Ci także lepiej docierać do swojej grupy docelowej. Jeśli dokładnie przygotujesz swoją ofertę właśnie pod nią, zyskasz dzięki temu lepszy współczynnik konwersji. W przypadku sklepów najczęściej będzie to oznaczało zwiększenie sprzedaży w odniesieniu do użytkowników odwiedzających Twoją stronę.

Korzystaj z różnych metod reklamy

Sprzedaż internetowa wymaga oczywiście odpowiedniej promocji. Na szczęście w sieci możesz reklamować się na liczne sposoby, nie nadwyrężając przy tym swojego budżetu. Rozważ zatem następujące opcje:

  • Media społecznościowe – udostępniaj przydatne informacje dla klientów i zamieszczaj zdjęcia produktów.

  • Blog – jeden z lepszych sposobów na generowanie ruchu na swojej stronie. Publikuj złożone poradniki zakupowe i informuj o nowościach branżowych.

  • E-mail marketing – zachęcaj klientów do zapisania się na listę mailingową, aby zawsze pozostawać z nimi w stałym kontakcie.

  • Kanał na YouTube – niektóre zagadnienia produktowe najlepiej omawiać w formie video. Warto zatem jednocześnie założyć kanał YouTube, który posłuży jako dodatkowe narzędzie promocji.

Jak rozpocząć sprzedaż internetową – podsumowanie

Sprzedaż w Internecie nie przyniesie oczywiście zysków od razu. Zastosuj się jednak do tych porad i miej cierpliwość, a na pewno uda Ci się z powodzeniem rozpocząć działalność w sieci.

tekst płatny

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrzewodniczący KEP: zwracam się z apelem o przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas celebracji liturgicznych
Następny artykułNa Podkarpaciu wypłaty „trzynastek” w kwietniu dla ponad 435 tys. osób