Z najnowszych danych wynika, że koniec zachęt do zakupu samochodów elektrycznych, który nastąpił pod koniec 2023 roku przełożył się druzgocąco na ich sprzedaż. W maju tego tego roku sprzedano ponad 27 tys. aut na prąd, a w roku 2023 ponad 42 tys. Oznacza to ponad 31 proc. spadek zainteresowania tym rodzajem napędu. Biorąc pod uwagę sprzedaż od początku roku do maja 2024 roku, spadek wynosi prawie 16 proc. W tym samym czasie o ponad 6 proc. wzrosła sprzedaż samochodów z silnikami benzynowymi, o ponad 8 proc. diesli i ponad 17 proc. hybryd typu plug-in.
Czytaj więcej
Wzrasta sprzedaż aut z silnikiem benzynowym i diesla. Elektryki mocno w dół
Spośród 236 425 nowych samochodów zarejestrowanych w Niemczech w zeszłym miesiącu, rejestracje samochodów benzynowych wzrosły o 2,1 procent, z największym udziałem wynoszącym 38 procent. Diesel był na drugim miejscu, z 19 procentami rynku i wzrostem o 3,2 procent. Sprzedaż hybryd utrzymała się na stałym poziomie, podczas gdy hybrydy typu plug-in odnotowały niewielki wzrost o 1,7 procent. Spadek liczby rejestracji samochodów elektrycznych w Niemczech podkreśla szerszy trend i skłania producentów samochodów do weryfikacji strategii. Wygląda na to, że producenci aut pow … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS