A A+ A++

W ubiegłym roku na polskie drogi trafiło nieco ponad 417 tys. nowych samochodów. To o 7 proc. mniej niż w roku 2021, gdy o wojnie w Ukrainie nikt jeszcze nie słyszał, a cała branża motoryzacyjna żyła kryzysem półprzewodnikowym. Nad Wisłą niepodzielnie rządzi obecnie jedna marka – Toyota.

Takie dane płyną ze wstępnego podsumowania roku 2022, o jakie pokusił się Instytut Samar. Dane dotyczą okresu 1 stycznia – 20 grudnia 2022. Co ciekawe, z analizy Samaru wynika, że w ostatnich pięciu latach siła nabywcza Polaków nie uległa zmianie. Na zakup statystycznego nowego samochodu wciąż potrzebujemy około 31-32 średnich wynagrodzeń netto.

Najlepiej sprzedające się marki samochodów w Polsce w 2022 roku

Chociaż na ostateczne wyniki sprzedaży przyjdzie nam jeszcze chwilę poczekać, jedno jest pewne – niekwestionowanym liderem polskiego rynku pozostaje Toyota. Na polskie drogi trafiło w ubiegły roku ponad 71,8 tys. nowych aut spod znaku japońskiej marki.

Dla porównania – druga w zestawieniu Skoda dostarczyła polskim nabywcom około 40,6 tys. nowych aut. Trzecia w rankingu – Kia – zamknęła ostatni rok wynikiem nieco ponad 33,1 tys. sprzedanych nad Wisłą pojazdów.

W pierwszej piątce znalazły się też kolejno: 4. Volkswagena z wynikiem około 29,8 tys. dostarczonych samochodów i 5. Hyundaia z wynikiem 26,5 tys. zarejestrowanych samochodów. 

W pierwszej dziesiątce najchętniej wybieranych przez Polaków w 2022 roku marek znalazły się jeszcze:

  • 6. BMW (około 22,8 tys. rejestracji),
  • 7. Mercedes (20,8 tys. rejestracji),
  • 8. Dacia (19,9 tys. rejestracji),
  • 9. Audi (18,5 tys. rejestracji),
  • 10. Ford (16,2 tys. rejestracji).

Najlepiej sprzedające się nowe auta w Polsce w 2022 roku

Pierwszą dziesiątkę najlepiej sprzedających się nowych samochodów w Polsce w 2022 roku zdominowała Toyota. W zestawieniu “top ten” znalazło się aż pięć modeli japońskiej marki!

Pierwsza dziesiątka najczęściej kupowanych nowych aut w 2022 roku prezentuje się następująco:

  1. Toyota Corolla (20,8 tys. rejestracji),
  2. Toyota Yaris (12,1 tys. rejestracji),
  3. Kia Sportage (11 tys. rejestracji),
  4. Skoda Octavia (10,6 tys. rejestracji),
  5. Dacia Duster (10,6 tys. rejestracji),
  6. Toyota RAV4 (10,3 tys rejestracji),
  7. Hyundai Tucson (9,1 tys. rejestracji),
  8. Hyundai i30 (9 tys. rejestracji),
  9. Toyota Yaris Cross (8,9 tys. rejestracji),
  10. Toyota C-HR (8 tys. rejestracji).

Toyota numer jeden w Polsce

Na rewelacyjne wyniki Toyoty złożyło się kilka czynników. Japońska marka była jedną z najlepiej radzących sobie z zabezpieczeniem dostaw półprzewodników, co przełożyło się już na wyniki sprzedaży w roku 2021. W czasie gdy na pojazdy konkurentów czekać trzeba było nawet ponad 10 miesięcy, nową Toyotę można było odebrać w dwa lub trzy miesiące. Można więc mówić o pojawieniu się pewnego “nawyku”, który działał też w roku 2022 – kto nie chciał czekać na samochód długie miesiące, kierował się do salonów japońskiej marki.

Firmie pomógł też debiut dwóch modeli, które śmiało określić można mianem “lokomotyw … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOrszak wyruszy z Rynku Solnego
Następny artykułOsobowość histrioniczna – charakterystyka i leczenie zaburzenia osobowości