28-letnia mieszkanka gminy Pawłosiów chcąc sprzedać dwa dziecięce kombinezony straciła ponad 12 tys. zł. Rzekoma kupująca okazała się internetowym wyłudzaczem.
Jak podała jarosławska policja, 28-latka miała wystawić na jednym z portali towar, którym zainteresowała się kobieta prosząca o możliwość wysyłki odzieży kurierem, którego miała sama zamówić i opłacić.
– Po omówieniu szczegółów transakcji, kupująca wysłała zdjęcie, na którym były wyszczególnione dane, które sprzedająca miała przesłać tj. e-mail, numer telefonu oraz adres. Po podaniu tych danych, kobieta otrzymała na swój numer telefonu wiadomość z potwierdzeniem zamówionego kuriera. Następnie na swój adres mailowy dostała link, który otworzyła i zalogowała się na swoje konto bankowe. Po chwili zadzwoniła fałszywa konsultantka firmy kurierskiej i poprosiła o zatwierdzenie przelewu, żeby potwierdzić weryfikację konta
– opisała sytuację KPP w Jarosławiu.
Mieszkanka gminy Pawłosiów nie podejrzewając złych zamiarów kupującej postępowała zgodnie ze wskazówkami, podawała kody BLIK i akceptowała transakcje. Gdy jednak zorientowała się, że z jej konta znikają pieniądze, natychmiast skontaktowała się z bankiem i zablokowała dostępy do karty, aplikacji i bankowości internetowej.
Niestety, transakcji wykonanych przy użyciu kodu BLIK nie można cofnąć. 28-latka została poinformowana, że z jej konta zostały wykonane 4 wypłaty przy użyciu takich kodów oraz 2 transakcje kartą bankomatową. Łączna kwota przekraczała 12 tys. zł.
Przypomnijmy: warto zadbać o swoje bezpieczeństwo w sieci i oprócz zabezpieczenia kont bankowych, zwrócić uwagę na swoje konta w mediach społecznościowych: wylogować się po zakończeniu użytkowania oraz ustawić dwuskładnikowe uwierzytelnianie logowania.
em.
Autor: Życie Podkarpackie
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS