Pracodawcy są znacznie mniej aktywni, jeśli chodzi o szukanie nowych członków załogi. Jak wynika z danych Pracuj.pl, stabilna sytuacja w rekrutacji ma miejsce jedynie w IT, znacząco rośnie liczba ofert pracy dla sprzedawców.
Co piąte ogłoszenie od 16 marca do 14 kwietnia 2020 roku dotyczyło sprzedawców, serwis ogłoszeniowy Pracuj.pl odnotował spadek zainteresowania specjalistami ds. obsługi klienta. W analizowanym okresie opublikowano 36,7 tys. ogłoszeń, z czego 46 proc. oznaczono tagiem “rekrutacja zdalna”. Nowe oferty publikowali pracodawcy z następujących branż: sprzedaż, nowe technologie, finanse/ekonomia i praca fizyczna.
Mimo że sprzedawcy stanowili najliczniejszą grupę wśród poszukiwanych pracowników, to udział ofert w porównaniu z całym 2019 rokiem jest znacznie niższy. Obecnie takie ogłoszenia stanowią 19 proc., podczas gdy rok temu stanowiły 30 proc.
Znaczący spadek odnotowano natomiast w ogłoszeniach związanych z obsługą klienta. “W ostatnich latach zajmująca drugie miejsce wśród najpopularniejszych specjalizacji, obecnie znajduje się ona w „zamrożeniu”. Na tendencje te może mieć wpływ m.in. niepewność pracodawców co do ostatecznego czasu obwiązywania rządowych regulacji, rekomendacje dotyczące ograniczenia kontaktów międzyludzkich, a także zamknięcie wielu instytucji kultury, galerii handlowych czy punktów usługowych zatrudniających specjalistów od obsługi klienta” czytamy w komunikacie Pracuj.pl.
WS
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS