A A+ A++

W rejonie miast takich jak Łask, Zduńska Wola, oraz Sieradz, kluczowe decyzje podjęte przez parlamentarzystów i samorządowców, w tym Andrzeja Owczarka, Cezarego Grabarczyka i Hannę Zdanowską, doprowadziły do wybudowania drogi ekspresowej S-8. To działanie okazało się przełomem w kontekście komunikacji w tej części województwa łódzkiego i przyczyniło się do kompletnego przemodelowania istniejącego układu tras transportowych.

Dodając do tego ostatni odcinek autostrady A-1, który jest integralną częścią tzw. łódzkiego ringu oraz plany na przedłużenie S-8 w kierunku wschodnim, uzyskujemy obraz sieci dróg, które mogą zapewnić komfort podróżowania dla mieszkańców nie tylko z tego regionu, ale także z centralnej Polski. Dla miasta Łask efekt utworzenia nowej arterii komunikacyjnej był równoznaczny z uzyskaniem alternatywy dla obwodnicy. Dzięki drodze S-8, duża część uciążliwego ruchu tranzytowego teraz omija to miejsce, położone nad rzeką Grabia.

Warto jednak pamiętać, że taki rozwój sytuacji nie był oczywisty. Mimo że od kilkudziesięciu lat przeznaczono korytarz pod drogę ekspresową, istniało silne lobby z Piotrkowa Trybunalskiego i Bełchatowa, które walczyło o lokalizację trasy S-8 w pobliżu swojego regionu. Gdyby ten „czarny scenariusz” doszedł do skutku, miejsca takie jak Łask, Zduńska Wola czy Sieradz musiałyby zmierzyć się z intensywnym ruchem ciężarówek przemierzających ich ulice.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJakubiak: Przestańmy się walić po łbach i załatajmy tę dziurę
Następny artykułZaprzysiężenie Marcina Pabierowskiego i ślubowanie radnych na zdjęciach