To czas wiarygodności, reputacji i wartości – czas sprawdzianu dla liderów i liderek, którzy muszą dbać o czytelną organizację pracy, dobrą komunikację i efektywność, ale też znaleźć mądrą, systemową odpowiedź na niepewność, zaburzone relacje, utratę poczucia kontroli, zmęczenie pracą zdalną, wreszcie nowe źródła podziałów i konfliktów w organizacji. Trudniej dziś buduje się klimat zaangażowania, zaufania i wzajemnego szacunku, i choć jeszcze za wcześnie, by powiedzieć jakie trwałe zmiany przyniesie jutro, są spore szanse, że przyniesie również nową jakość w spojrzeniu na relację człowiek-praca.
Biznes wciąż inwestuje w budowę otwartego i opartego na wzajemnym szacunku środowiska pracy, dostrzegając, że dzięki temu zespoły są bardziej elastyczne i innowacyjne, zaangażowanie wyższe, atmosfera lepsza. Łatwiej jest sięgać po najlepszych kandydatów i kandydatki. Łatwiej zapobiegać odejściom. Pandemia zmieniła pole gry, wyostrzając już wcześniej dostrzegalne trendy.
Dla dużych korporacji wyzwaniem jest często już samo tłumaczenie globalnych polityk na lokalne uwarunkowania. Na pierwszy rzut oka wartości na poziomach globalne – lokalne wydają się spójne. W firmach rośnie jednak napięcie. Z jednej strony biznes stara się nie stracić z pola widzenia wartości ważnych dla całej organizacji, z drugiej dostrzega, że poszczególne zespoły mają inne potrzeby, są na innym etapie rozwoju, funkcjonują w innym otoczeniu społecznym. Dlatego świadome planowanie działań w zarządzaniu różnorodnością i odchodzeniu od centralnego kreowania jednorodnych strategii zdaje się być coraz bardziej wyraźną tendencją rynkową. Firmy szukają sprawdzonych rozwiązań na budowę skutecznych strategii lokalnych i na ich integrację z politykami globalnymi.
Pandemia czy akcelerator?
Pandemia zmieniła oczekiwania stawiane menedżerom i menedżerkom. Większy ciężar spoczywa dziś na barkach managementu pierwszej linii. Praca zdalna, lęk, izolacja, poczucie utraty kontroli, zmiana nawyków, nieadekwatność dotychczasowych działań i narzędzi – to tylko niektóre czynniki, które wymuszają przyjrzenie się na nowo modelowi przywództwa. W biznesie coraz głośniej słychać, że idea inkluzywnego leadershipu (ang. inclusive leadership) w mgnieniu oka przeskoczyła z „nice to have” do „must have”.
Warto też pamiętać o oporze i wątpliwościach. Czy to dobry czas na zajmow … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS