A A+ A++

Spotify ogłosił, że rozpoczyna testy tłumaczenia głosowego dla podcastów dostępnych na platformie. Firma wykorzysta w tym celu sztuczną inteligencję. Przetłumaczone nagrania zachowają oryginalny głos twórcy.

fot. Spotify

Spotify chwali się, że w najnowszej funkcji wykorzystano innowacyjną technologię generowania głosu przez OpenAI. Wszystko po to, by zachować styl oryginalnego nagrania i nie odbierać użytkownikom autentycznych wrażeń słuchowych. Przykładowo, odcinek podcastu nagrany przez twórcę w języku angielskim, Spotify będzie tłumaczyć na inny język, ale zachowując głos autora. Wśród dostępnych języków, firma podała język niemiecki, francuski czy hiszpański.

– Dopasowując się do głosu twórcy, Voice Translation daje słuchaczom na całym świecie możliwość odkrywania nowych podcastów i inspirowania się nimi w sposób bardziej autentyczny niż kiedykolwiek wcześniej. Wierzymy, że przemyślane podejście do sztucznej inteligencji może pomóc w budowaniu głębszych więzi między słuchaczami a twórcami, co jest kluczowym elementem misji Spotify polegającej na uwalnianiu potencjału ludzkiej kreatywności  – mówi Ziad Sultan, wiceprezes ds. personalizacji.

Na platformie pojawią się wybrane przetłumaczone odcinki pilotażowe. Testowe nagrania mają być dostępne na całym świecie, zarówno dla użytkowników kont Premium, jak i Free. Wśród próbnych podcastów znajdziemy:

  • Podcast Lexa Fridmana – „Wywiad z Yuvalem Noahem Hararim”,

  • Fotel Expert – „Kristen Bell, dzięki łasce Bożej, powraca”,

  • Dziennik dyrektora generalnego ze Stevenem Bartlettem – „Wywiad z dr Mindy Pelz”.

Odcinki znajdują się m.in. w specjalnym „Centrum tłumaczeń głosowych”, które regularnie będzie aktualizowane o nowe nagrania. 

TikTok Music to nowa płatna platforma oferująca usługę streamingu muzyki, która działa podobnie do innych dostępnych aplikacji na rynku. Na ten moment usługa jest dostępna wyłącznie w Brazylii oraz Indonezji.

Pomoc młodym i wspieranie ich potrzeb w zakresie zdrowia psychicznego – to cel współpracy UNICEF i Spotify. Partnerstwo ma za zadanie łączyć możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców dzięki platformie streamingowej oraz wiedzę ekspercką światowej organizacji działającej na rzecz dzieci.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPODKARPACIE: Czternastki już u seniorów. Wypłacono ponad 998 mln zł
Następny artykułHolland dosadnie o “tchórzostwie” Kaczyńskiego. Zestawiła go z Putinem i Hitlerem