W tegorocznej rywalizacji Miko Marczyka wspierała Škoda Fabia RS Rally2. Razem pokonali tysiące kilometrów, zdobywając kolejne nagrody i rzeszę kibiców, a sezon zakończyli wyjątkową wygraną w prestiżowym Rajdzie Barbórka.
Rajdowe wyzwania Miko Marczyka
W 2023 roku Miko Marczyk wspólnie z Szymonem Gospodarczykiem podjęli kolejne wyzwania na trasach cyklu WRC. W rajdowych mistrzostwach świata towarzyszyła im Škoda Fabia RS Rally2, która wsparła ich swoją szybkością i terenowymi możliwościami. Trudne warunki nie były przeszkodą ani dla samochodu, ani dla zespołu. Wykazywali się oni wyjątkowym sprytem, skupieniem i wytrzymałością.
W ciągu sezonu załoga odnotowała wiele sukcesów, kończąc każdy rajd WRC 2 Challenger w pierwszej piątce i dwukrotnie stając na podium. W finałowej klasyfikacji Miko i Szymon zajęli wysokie, 4. miejsce wśród 105 załóg. Zgrany duet osiągnął także historyczny rezultat, wpisując się po raz pierwszy do czołowej dziesiątki klasyfikacji generalnej oraz trzykrotnie zajmując 5. miejsce w WRC 2. W gościnnym występie w mistrzostwach Europy – w Rajdzie Polski, stanęli na 3. stopniu podium.
Ostatnie tegoroczne wydarzenie – Rajd Barbórka – odbyło się w pierwszy weekend grudnia. Mimo wyjątkowo zmiennej pogody i ośnieżonej nawierzchni, Miko i Szymon skuteczną i szybką jazdą zapewnili sobie 1. miejsce w rajdzie, a następnie zwyciężyli w prestiżowym Kryterium Asów na Karowej.
– Sport motorowy jest od dekad wpisany w DNA Škody, a najnowsza Fabia RS Rally2 zdążyła udowodnić już swoją wysoką formę na rajdowych trasach całego świata. Bardzo się cieszę, że służy również naszej polskiej ekipie z Miko Maryczkiem i Szymonem Gospodarczykiem. Gratuluję im licznych sukcesów, zwieńczonych doskonałym występem w Rajdzie Barbórka oraz Kryterium Asów ulicy Karowej – komentuje Tomasz Porawski, Dyrektor marki Škoda.
Czym jeździ kierowca rajdowy?
Škoda Fabia RS Rally2 miała swoją premierę 16 czerwca 2022 r. To samochód rajdowy dedykowany do jazdy w trudnych warunkach bez utraty prędkości. Wyposażony jest w silnik turbodoładowany, czterocylindrowy, bazujący na jednostce 2.0 TFSI, napęd na cztery koła, szyby wykonane z pleksiglasu oraz drzwi i klapy z włókien lekkich. Jest to pojazd kategorii RC 2, klasy R5 (WRC2) z wbudowaną klatką bezpieczeństwa ze stali chromowo-molibdenowej, chroniącą znajdujący się wewnątrz zespół. Za rozwój pojazdów wyścigowych odpowiedzialny jest zespół Škoda Motorsport.
informacja prasowa
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS