A A+ A++
Spółki transportowe boją się "Polskiego ładu" i uciekają do Niemiec, by zaoszczędzić
fot. Marcin Jóźwiak / / Pexels

Spółki transportowe boją się “Polskiego ładu”. W Niemczech zarejestrowano już kilkaset firm z Polski – pisze wtorkowa “Rzeczpospolita”. Firmy mogą tam więcej zaoszczędzić na kosztach pracowniczych, a pracownicy dostają na rękę tyle samo, a nawet więcej – wyjaśnia gazeta.

Pobierz e-pity 2021 Uruchom on-line

“Unijny pakiet mobilności oraz Polski ład wyganiają nas do Niemiec” – mówi “Rz” Arkadiusz Burkowski, właściciel firmy Carter Logistic. Gazeta podaje, że “liczba przedsiębiorców, którzy zdecydowali się założyć spółkę w Niemczech i przenoszą tam działalność, rosła od 2020 r., ale teraz w szybszym tempie”.

“Rz” przytacza informacje “Deutsche Welle” o tym, że do rejestru handlowego we Frankfurcie nad Odrą co kilka dni wpływa wniosek o rejestrację firmy spedycyjnej, której właścicielami są Polacy. Jak ustaliła “Rz”, w całych Niemczech zatwierdzono już kilkaset takich wniosków.

“To pozwala działać tam bez ograniczeń narzucanych zagranicznym firmom przez regulacje pakietu mobilności, przy kosztach nie wyższych od wprowadzanych Polskim ładem nad Wisłą. Zyskują też kierowcy – na niemieckim ubezpieczeniu i zasiłkach rodzinnych przewyższających 500+” – wyjaśnia gazeta.

“Zatrudnianie pracowników w transporcie drogowym w Niemczech zaczyna być bardziej opłacalne niż w Polsce. Przy tych samych warunkach płacowych w przeliczeniu złotego na euro, pracodawca może więcej zaoszczędzić na kosztach pracowniczych, a jego pracownik dostaje na rękę tyle samo, a nawet więcej” – twierdzi cytowana przez dziennik Agnieszka Bollmann, szefowa firmy doradczej Bollmann und Partner, która obecnie obsługuje ok. 25 polskich firm spedycyjnych, uruchamiających działalność w Niemczech.

Chcesz rozliczyć PIT za 2021 rok?

Uruchom on-line

Zdaniem Macieja Wrońskiego, prezesa organizacji pracodawców Transport i Logistyka Polska – z którym rozmawiała “Rz” takiego rozwoju sytuacji należało się spodziewać. “Z perspektywy przewoźników zajmujących się kabotażem przeniesienie do Niemiec otwiera dostęp do tamtejszego rynku, który pod względem wartości jest porównywalny do całego rynku przewozów międzynarodowych w UE” – wyjaśnia Wroński.

krz/ pat/

Źródło:PAP
Tematy
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSparaliżowany mężczyzna spaceruje dzięki elektrodom w kręgosłupie
Następny artykułIndia's Gautam Adani unseats Mukesh Ambani as Asia's richest billionaire