W dniu 11 maja 2021 r. w odbył się briefing prasowy w związku z kończącym się III etapem rozbudowy Zakładu PKP Intercity Remtrak w Idzikowicach.
Siedziba spółki Zakładu PKP Intercity Remtrak w Idzikowicach przeniesiona została do: Libiszów 104 26-300 Opoczno.
W briefingu uczestniczył Maciej Małecki- sekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych, Robert Telus – Poseł na Sejm RP, Janusz Ciesielski – radny Sejmiku Województwa Łódzkiego, Maria Barbara Chomicz – Wicestarosta Opoczyński, Anna Zięba – Przewodnicząca Rady Miejskiej Opoczna, a także przedstawiciele spółki PKP Intercity Remtrak: prezes zarządu PKP Intercity Marek Chraniuk, Adam Laskowski, członek zarządu PKP Intercity S.A. oraz Krzysztof Wiktorowicz, prezes zarządu PKP Intercity Remtrak Sp. z o. o.
Zakład w Idzikowicach rozwija się i rozbudowuje od maja 2016 roku. Prace przy rozbudowie oddziału i zwiększaniu jego kompetencji podzielono na trzy etapy.
Pierwszy był wart ponad 10,5 mln zł brutto. W ramach rozbudowy Spółkę wyposażono w nowoczesną komorę lakierniczą. Powstał także zupełnie nowy ciąg technologiczny wraz z układem torowym, umożliwiający w pełni komfortową i efektywną pracę w I etapie wykonywania naprawy wagonu (tzw. „prace brudne”). Wybudowano także niezbędny zbiornik retencyjny na wodę deszczową, parking i infrastrukturę ziemną.
Etap drugi był wart ponad 11,3 mln zł brutto. Prace zakończono w grudniu 2017.
W ramach tego etapu rozbudowy Spółka została wyposażona w szereg specjalistycznych stanowisk naprawczych, m.in.: nowoczesne stanowisko badania nacisków kół na szynę oraz stanowiska do: pomiarów elektrycznych na wagonach; badania charakterystyki zderzaków pojazdów szynowych; pomiarów i sprawdzania zaworów rozrządczych i tablic pneumatycznych; badań układu zamkniętego WC; system diagnostyki układów hamulcowych pojazdów szynowych oraz stacjonarny system odfekalniania.
Ponadto została przeprowadzona pełna naprawa układu torowego wraz z infrastrukturą pomocniczą. Rozbudowa hali naprawczej pozwoliła także na stworzenie dodatkowych pomieszczeń, w których znajdują się obecnie doskonale wyposażone warsztaty. Piętro wybudowanego budynku zostało wykorzystane do stworzenia dodatkowych szatni i zaplecza sanitarnego, co świadczy o ciągłym dążeniu do poprawy komfortu pracy dla zatrudnianych pracowników.
Obecnie kończy się rozbudowa w ramach III etapu, warta 135 mln zł brutto. Prace obejmują budowę dwóch hal: hali napraw zestawów kołowych i wózków, a także lokomotyw i wagonów pasażerskich dla Oddziału Idzikowice. Ponadto powstaje: budynek warsztatowo-socjalno-administracyjno-diagnostyczny, akumulatorownia, portiernia, magazyny na podzespoły, części, materiały, gazy techniczne, oleje i smary.
Bardzo się cieszę z rozwoju zakładu w Idzikowicach i rozwoju całej spółki PKP Intercity Remtrak. Przy tak dynamicznym wzroście PKP Intercity, rozbudowie floty, ciągłym podnoszeniu jakości podróży, firma, która na bieżąco może serwisować i naprawiać wagony, lokomotywy, czy zespoły trakcyjne jest wręcz niezbędna w ramach całej grupy. Co ważne poza korzyściami w zakresie utrzymania technicznego pojazdów przewoźnika dalekobieżnego, zyskuje region opoczyński, w którym powstają i nadal będą powstawać nowe miejsca pracy – powiedział podczas wizyty w Idzikowicach Maciej Małecki, sekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.
Zakończenie modernizacji oddziału w Idzikowicach pozwoli spółce PKP Intercity Remtrak zabezpieczyć nawet 90% potrzeb PKP Intercity w zakresie przeglądów P4 i do 25% przeglądów P5 wagonów, jak również około 60% przeglądów okresowych lokomotyw elektrycznych oraz niemal wszystkich prac przy zestawach kołowych.
Dla lokalnej społeczności taki zakład to prawdziwy skarb. Setki miejsc pracy, jakie oferuje spółka Remtrak w Idzikowicach mają duży wpływ na tutejszy rynek zatrudnienia. Przeniesienie siedziby na nasz teren sprawi, że i podatki będą płacone tutaj, a to ma ogromne znaczenie dla rozwoju lokalnej społeczności – wskazał Robert Telus, poseł na Sejm RP.
PKP Intercity Remtrak, należący do grupy kapitałowej PKP Intercity, posiada zakłady m.in.nw Idzikowicach, Warszawie, a także od grudnia 2019 roku spółka wykonuje naprawy taboru dzierżawiąc majątek w Opolu. Modernizacje zaplecza technicznego w Idzikowicach pozwoliła i wciąż pozwala na zwiększanie zatrudnienia na stanowiskach m.in.: mechanik, elektryk, tokarz, ślusarz. Spółka poszukuje także aktywnie inżynierów z zakresu m. in. automatyki i elektryki. Docelowo w Idzikowicach zatrudnienie może znaleźć dodatkowo do około 400 osób, co przełoży się łącznie na ponad 800 miejsc pracy. Należy również zauważyć, że Remtrak zobowiązał się do pomocy w kształceniu młodych techników, którzy po zakończeniu etapu III rozbudowy mogliby zasilić kadry oddziału w Idzikowicach. Spółka udziela szkołom objętym patronatem wsparcia zarówno w zakresie dydaktycznym, jak i finansowym.
Kondycja spółki Remtrak jest bardzo dobra – podkreśla prezes zarządu PKP Intercity Marek Chraniuk. – W 2020 Remtrak wypracował 12,68 mln zysku netto. Ciągle zwiększa się portfel zamówień tej spółki. Dla PKP Intercity posiadanie własnych zakładów serwisowo-naprawczych jest sprawą strategiczną. Realizujemy największy w historii program inwestycyjny. Do 2030 wydany na nowy tabor ok. 19 mld złotych. Musimy zwiększać naszą niezależność od zewnętrznych dostawców, jeśli chodzi o utrzymanie tego taboru.
Dzięki rozwojowi spółki Remtrak PKP Intercity będzie w coraz mniejszym stopniu uzależnione od podmiotów zewnętrznych, co pozwoli szybko, elastycznie, a także efektywnie kosztowo reagować na bieżące potrzeby taborowe. Przełoży się to bezpośrednio na sprawną obsługę stale rosnącej liczby pasażerów przewoźnika.
Rok 2020 zakończył się 817 wykonanymi zleceniami przez Remtrak. W latach 2015-2020 wykonano 1949 przeglądów na poziomie P4, co stanowiło 63% wszystkich napraw. W spółce na koniec 2020 roku zatrudnionych było 659 pracowników i na pewno to nie koniec wzrostu liczby zatrudnionych. Remtrak rozwija się dynamicznie, bo dynamicznie rozwija się spółka matka PKP Intercity – dodaje Adam Laskowski, członek zarządu PKP Intercity S.A.
Wobec tak dużych inwestycji i rozbudowy zakładu w Idzikowicach przeniesienie siedziby do tej lokalizacji było naturalną koleją rzeczy – mówi Krzysztof Wiktorowicz, prezes zarządu PKP Intercity Remtrak Sp. z o. o. – W Idzikowicach wykonywane są obecnie kompleksowe naprawy wagonów osobowych na 3. i 4. poziomie utrzymania. Nowe inwestycje pozwolą na wykonywanie napraw lokomotyw na 4. poziomie oraz wagonów na 5. poziomie utrzymania.
Zrealizowane zadania inwestycyjne pozwolą na zwiększenie liczby wykonywanych napraw, zwiększą konkurencyjność i jakość oferowanych usług oraz, mam nadzieję, będą bodźcem dla lokalnej społeczności do podjęcia ciekawej i atrakcyjnej finansowo pracy.
W imieniu samorządowców głos zabrała Anna Zięba: To jest decyzja wyczekiwania, wywalczona, która dla mieszkańców całego Regionu ma jedno z najważniejszych znaczeń. Podatki lokalne, podatki od nieruchomości, odpis z podatku CIT, podatek dochodowy od osób prawnych i fizycznych, ale i podatek od wynagrodzeń. Kolejne setki miejsca miejsc pracy to nie tylko ogromne znaczenie dla gminy Opoczno, ale dla całego Powiatu Opoczyńskiego. Myślę że tutaj zatrudnienie znajdą mieszkańcy całego powiatu.
Jako przewodnicząca Rady Miejskiej chciałabym złożyć podziękowania na ręce Pana Ministra za te decyzję, za tą inwestycję, której wynikiem jest ta piękna wielomilionowa inwestycja.
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, łączy mniejsze ośrodki z aglomeracjami, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie zapewniając mieszkańcom coraz większej liczby miast i miejscowości dostępność komunikacyjną. W ramach kontynuacji strategii taborowej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” do 2030 roku Spółka zainwestuje 19 mld zł w nowoczesny tabor, który zapewni komfortowe i bezpieczne warunki podróżowania. Przewoźnik intensywnie rozwija ofertę dla pasażerów, by kolej stała się środkiem transportu pierwszego wyboru. Rozwój kolei jako najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego wpisuje się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS