Siedmiokrotny mistrz MotoGP i kierowca fabryczny BMW został nominowany do jazdy jednym z dwóch M4 GT3, które będą obsługiwane i wystawiane przez belgijski zespół WRT. Znalazło to potwierdzenie w opublikowanej dzisiaj liście zgłoszeń do Długodystansowych Mistrzostw Świata 2024.
44-letni Rossi przechodzi do WEC po dwóch pełnych sezonach wyścigowych spędzonych z ekipą WRT w GT World Challenge Europe w latach 2022-23. Najpierw jeździł Audi R8 LMS GT3 Evo, a następnie przesiadł się do M4.
Rossi nie ukrywał swojego pragnienia rywalizacji w mistrzostwach świata i głównym wydarzeniu czempionatu, czyli 24h Le Mans. Już w tym roku miał okazję pojawić się na torze La Sarthe, uczestnicząc w zawodach Road to Le Mans w czerwcu.
– Bardzo ekscytuje mnie rywalizacja w WEC – powiedział Rossi. – To kolejny krok, by uczestniczyć w mistrzostwach świata, nie tylko w Europie, ale także ponownie rywalizować na arenie światowej.
Klasa LMGT3, podobnie jak zastąpiona klasa GTE Am, pozwala na posiadanie w obsadzie samochodu profesjonalnego kierowcy o statusie platynowym lub złotym. Natomiast co najmniej jeden musi być kategorii brązowej, a jeden dysponować licencją srebrną, jak to jest w przypadku Rossiego. Natomiast w obsadzie drugiego M4, awizowano wieloletniego reprezentanta niemieckiej marki, Augusto Farfusa.
BMW jest jednym z dziewięciu producentów, którzy będą obecni w stawce LMGT3 z dwoma autami. W grupie tej są też Ferrari, Porsche, Chevrolet, Aston Martin, Lamborghini, Ford, McLaren i Lexus.
Potwierdzono wejście McLarena z zespołem United Autosports oraz Lexusa z Auto Sports Promotion, a AF Corse i Iron Lynx będą reprezentować Ferrari i Lamborghini, zgodnie ze wcześniejszymi doniesieniami.
Formacje Heart of Racing i D’Station będą przedstawicielami Astona Martina, każda z jednym samochodem. Wiąże się to ze ścisłą współpracą z firmą Prodrive, który jest partnerem technicznym Aston Martin Racing w ich programie GT. Dwa samochody Porsche ekipy niemieckiego zespołu Manthey będą awizowane jako EMA i PureRXcing.
Były fabryczny kierowca Audi, Kelvin van der Linde, będzie ścigał się w jednym z dwóch Lexusów RC F GT3 francuskiego zespołu ASP. Angaż otrzymał także Jose Mario Lopez, którego miejsce w składzie Toyoty w klasie Hypercar zajął Nyck de Vries.
Richard Lietz i Klaus Bachler są kierowcami fabrycznymi Porsche wymienionymi w dwóch 911 GT3-R. Były zawodnik Formuły 2, Marino Sato, będzie ścigał się w jednym z McLarenów 720S GT3 Evo zespołu United po swojej debiutanckiej kampanii z tą ekipą w ELMS 2023. Kontrakt otrzymał także Gregoire Saucy, który przechodzi do wyścigów długodystansowych po dwóch latach startów w Formule 3 z zespołem ART. W LMGT3 powalczą też Davide Rigon i Alessio Rovera dysponując Ferrari 296 GT3 ekipy AF Corse oraz Marco Sørensen w Aston Martinie Vantage GT3 wystawionym w barwach D’Station.
Nowymi kierowcami Chevroleta są Charlie Eastwood i Daniel Juncadella, zasiadając w Corvettach Z06 GT3.R zespołu TF Sport. Proton Competition w zgłoszeniu dwóch Fordów Mustangów GT3 potwierdził Bena Barkera i Ryana Hardwicka.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS