A A+ A++

Żegluga pozwoli ominąć korki na lądowych przejściach granicznych Wielkiej Brytanii.

Obserwowane jest rosnące zainteresowanie żeglugą wraz ze zbliżającym się Brexit. Klienci obawiają się zatorów na granicy lądowej z powodu odpraw celnych, fitosanitarnych i weterynaryjnych – tłumaczy przewodniczący Polskiej Izby Spedycji i Logistyki Marek Tarczyński. – Pragnę przypomnieć, że linia angielska to jedno z najstarszych, jeszcze przedwojennych regularnych połączeń morskich z Gdyni. Do transformacji lat 90 obsługiwało gros wymiany handlowej między Polską i Wyspami. Pomimo zdominowania transportu w tej relacji przez ponad 20 lat przez transport samochodowy, linii angielskiej nigdy nie wygaszono. Ma ona wsparcie unijne, jako żegluga bliskiego zasięgu – przypomina Tarczyński.

Czytaj więcej w: Czy pandemia przestraszyła inwestorów w Port Zewnętrzny w Gdyni?

Uważa, że transport morski może być atrakcyjny dla klientów mających stałe dostawy. Połączenia morskie są liniowe, co znaczy że statki kursują wg rozkładu, w tym przypadku tygodniowego.

Polska branża portowa potwierdza, że w ostatnim czasie obserwowane jest wzrost zainteresowania przewozami morskimi kontenerów do Anglii. Najbardziej poszukiwane na rynku są kontenery 45HCPW (45-stopowe high cube pallet wide), do których można załadować tyle samo europalet, co do standardowej naczepy oplandekowanej.

Czytaj więcej w: Napędzany gazem ziemnym kontenerowiec Jacques Saade zawitał do Hamburga

Spodziewany jest znaczny wzrost zainteresowania takimi kontenerami. – Nie odnotowuje się obecnie braku 45’HC PW, choć konia z rzędem, kto utrafi z prognozą rzeczywistego zapotrzebowania – zaznacza przewodniczący PISiL.

Jednocześnie przewoźnicy samochodowi potwierdzają duże zapotrzebowanie na tabor w eksporcie do Wielkiej Brytanii.

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie – bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami “Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDrogowe Podlasie – „eski” i obwodnice w przygotowaniu
Następny artykuł​Sesja specjalna OEES: Solidarność klimatyczna