A A+ A++
Gdynia uruchamia specjalny portal dedykowany trwającej epidemii Covid-19. Koronawirus.um.gdynia.pl – to adres, który warto zapamiętać. Mieszkańcy znajdą tam najważniejsze informacje o aktualnych obostrzeniach, a także o tym, gdzie szukać pomocy i jak załatwić najpilniejsze sprawy urzędowe. Całość została podzielona na kategorie tak, żeby każdy mógł łatwo dotrzeć do potrzebnych informacji.

Witryna www.koronawirus.um.gdynia.pl powstała dla gdynian i z myślą o nich. To miejsce, które w pigułce prezentuje aktualną wiedzę na temat wirusa, obowiązujących zasad bezpieczeństwa oraz funkcjonowania w czasie epidemii.

– Od ponad dwóch lat w naszym mieście działa Gdyńskie Centrum Kontaktu i infolinia miejska. W ostatnim czasie liczba telefonów wykonywanych przez mieszkańców znacznie wzrosła i co logiczne pytania dotyczą obecnej sytuacji epidemiologicznej. Nie wszyscy mają także możliwość śledzenia nowych regulacji ogłaszanych na poziomie krajowym. Stąd też dla potrzeb mieszkańców stworzyliśmy nową witrynę internetową, gdzie zespół Gdyńskiego Centrum Kontaktu stara się na bieżąco zbierać kluczowe informacje w jednym miejscu.W razie dodatkowych pytań, cały czas funkcjonuje infolinia miejska pod numerem: 58 626-26-26. Co ważne, każdy pracownik jest do Państwa dyspozycji pracując zdalnie z domu. I do pozostawania w domach także gorąco Państwa zachęcam – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia.

Ta strona to kompendium wiedzy dla każdego. Pozwala sprawnie znaleźć odpowiedzi na wiele tematów we własnych czterech kątach, bez potrzeby wyjścia. Portal ma przejrzysty układ, dzięki czemu już na pierwszy rzut oka widać, gdzie należy kliknąć, aby zdobyć potrzebne informacje. Umożliwiają to zakładki tematyczne.

Strona została podzielona na osiem kategorii. Pierwsza z nich to: „Wszystko, co musisz wiedzieć o koronawirusie”. Można się tam dowiedzieć więcej na temat samego wirusa, o tym, jak się przenosi czy jak zmniejszyć ryzyko zakażenia. Są tam też informacje, gdzie uzyskać pomoc w przypadku wystąpienia objawów choroby.

Zakładka „Informacje dla seniora”, to niezbędnik wiedzy dla osób starszych i ich bliskich.

Kategoria „Komunikacja miejska” zawiera informacje o tym, jak korzystać z transportu publicznego oraz gdzie kupić bilety. Nie zabraknie również wzmianek o zmianach w funkcjonowaniu ZKM Gdynia.

„Edukacja i nauka” to zakładka dla uczniów i rodziców na temat zdalnej nauki w gdyńskich szkołach.

Nie mogło też zabraknąć „Informacji dla przedsiębiorców”, gdzie mogą oni sprawdzić, jakie rozwiązania i wsparcie przygotowało dla nich miasto na czas epidemii.

„Sprawach urzędowych” każdy mieszkaniec dowie się więcej na temat tego, jak załatwić niezbędne sprawy telefonicznie lub przez internet.

Są też „Ważne telefony do służb”, czyli informacje o tym, gdzie uzyskać pomoc lub wsparcie w sytuacji epidemii oraz jak skontaktować się z policją czy strażą pożarną.

Na samym końcu, ale nie najmniej ważna jest kategoria „Wszystko, co musisz wiedzieć na temat kwarantanny”. Systematyzuje ona wiedzę o tym, jak wygląda kwarantanna, kto jej podlega oraz co można, a czego nie można podczas niej robić.

Wszystkie treści zamieszcza i na bieżąco aktualizuje Gdyńskie Centrum Kontaktu, na podstawie informacji z portalu internetowego gdynia.pl.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTarcza. Przedsiębiorcy chcą dialogu
Następny artykułNajnowsze teatralne nowości online