A A+ A++

Autentyczność – czym jest dla konsumentów?

Autentyczność, czyli bycie prawdziwym, wiarygodnym, działającym zgodnie z zadeklarowanymi wartościami to jeden z najważniejszych trendów w szeroko rozumianej komunikacji.

Dla wielu konsumentów autentyczność jest ważnym czynnikiem decydującym o tym, które marki lubią i wspierają. Firmy, które chcą odnieść sukces, powinny zrozumieć, że autentyczność to nie tylko chwilowy trend, ale również konieczność. Uczciwe praktyki biznesowe oraz dostarczanie wartościowych produktów i usług to podstawa. Ważne jest również budowanie angażującej komunikacji między marką a odbiorcami, w której przekazujemy kluczowe dla marki cele i wartości – mówi Karina Hertel, CEO SparkyB.

W jaki sposób budować autentyczność?

Budowanie autentyczności marki wymaga świadomego podejścia i zaangażowania w różne obszary działalności. Warto zacząć od zdefiniowania swojej misji i wartości, gdyż to one powinny być zarówno podstawą działania firmy, jak i podstawą komunikacji. Wszelkie treści marki powinny odzwierciedlać autentyczne przekonania firmy, a nie jedynie odpowiadać na nowe trendy. Bardzo mocno liczy się tu otwartość i uczciwość zarówno w procesach produkcyjnych, jak i relacjach z klientami. Szczere informowanie o składzie produktów i pokazywanie ludzi stojących za marką mogą pomóc w budowaniu relacji z klientami.

Idealnym miejscem do budowania i pokazywania swojej autentyczności są media społecznościowe. W socjalach możemy „zaprosić” fanów do siedziby firmy, pokazać zespół, który stoi za marką czy też zapytać o nazwę nowego produktu czy usługi. Możemy też pokazać jak zwykli ludzie korzystają z naszych produktów, co o nich naprawdę sądzą, jakie problemy rozwiązują. Słuchanie opinii swoich klientów, reagowanie na ich potrzeby i oczekiwania pokazuje, że firma naprawdę troszczy się o swoich klientów i jest gotowa dostosować się do ich potrzeb.

Autentyczność w mediach społecznościowych

Konieczność bycia autentycznym w mediach społecznościowych stanowi duże wyzwanie dla marketerów. Tworzenie wciąż nowego, ciekawego i wciągającego contentu, który generuje duże zasięgi stanowi znaczny problem w codziennej pracy. Poszukiwanie inspiracji, nauka nowych narzędzi i podążanie za trendami to tylko część zadań marketerów. Wsparciem dla nich mogą być Sparkusi.

W SparkyB tworzymy nadcontent, czyli nowoczesny przekaz dla marki, który rozsyłamy w świat, dzięki kilkutysięcznej społeczności SkarkyB. Tę społeczność tworzą Sparkusi, użytkownicy social mediów zapisani do naszej platformy. To prawdziwi użytkownicy mediów społecznościowych dopasowani tematycznie do danego brandu. Zbiorowo udostępniając stworzone przez nas treści, tworzą viral, co powoduje znaczny wzrost zasięgu organicznego – mówi Michał Hertel, co-owner.

Siła społeczności

Społeczności w social mediach mają zdolność do kreowania i propagowania trendów. Wspólne działanie pomaga forsować różne pomysły czy wspierać konkretne idee, np. zachęcać do robienia badań profilaktycznych lub noszenia konkretnego modelu butów sportowych.

Szybkie udostępnianie i komentowanie treści sprawia, że pewne tematy, hasztagi czy memy mogą stać się bardzo popularne w krótkim czasie. Opinie i rekomendacje społeczności, mogą mieć duży wpływ na decyzje zakupowe. Tworząc samodzielnie content, marketerzy nie mają pewności czy dany post lub rolka staną się viralem. Sparkusi to gwarancja szerokiego rozprzestrzenienia wartościowych, angażujących i autentycznych treści.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKiedy stanowisko MZ ws. wynagrodzenia pielęgniarek?
Następny artykułEUR Zero Fees Fiesta: światowa kampania Bybit z zerowymi opłatami depozytowymi i transakcyjnymi