rozwiń ›
Nowa Mazda CX-80 już w Polsce. Silnik Diesla rozchwytywany
Nowa Mazda CX-80 to dziś najbardziej okazała perła w koronie firmy z Hiroszimy. Tym SUV-em Japończycy rzucają wyzwanie niemieckiej trójce z segmentu premium, a jednym z atutów jest mocny silnik Diesla.
Właśnie ta nowatorska jednostka napędowa okazuje się tak silnym magnesem, że kierowcy kupują najnowszą Mazdę w ciemno, a Polska jest na drugim miejscu w Europie pod względem liczby zamówień. Skąd takie wzięcie? Oto szczegóły…
Mazda CX-80 to największy SUV japońskiej marki. Wygląda ekstra
Mazda CX-80 jako największa w gamie imponuje rozmachem sylwetki, ale nie chodzi wyłącznie o wymiary (499,5 cm długości, 189 cm szerokości, 171 cm wysokości; rozstaw osi 312 cm – jest o 25 cm dłuższa, 2,4 cm wyższa, a rozstaw osi jest o 25 cm większy niż w CX-60 ). Wizerunek królowej podkreśla troska o detale, nisko położony środek ciężkości i proporcjonalne rozłożenie masy.
Nowa Mazda CX-80
/
Tomasz Sewastianowicz
Za drzwiami CX-80 wita ekstraklasa designu według Mazdy. Biała skóra Nappa i naturalne drewno klonowe dają poczucie dotykania detali wykonanych ręcznie. Tu różnorodne faktury czy szwy reagują na zmiany oświetlenia, a japońska technika nakładania ściegów zwana Kakenui tworzy “szwy zawieszone” z odstępem pomiędzy fragmentami tkaniny, tak by można było zobaczyć materiał pod spodem. Oświetlenie rozproszone na boczkach przednich i tylnych drzwi dyskretnie podkreśla dopieszczone wnętrze.
Nowa Mazda CX-80
/
Tomasz Sewastianowicz
Wnętrze wysokiej jakości. Z tyłu i z przodu przestronnie jak w kinie
Mazda zawsze projektuje wnętrze wokół kierowcy, stąd kokpit CX-80 prezentuje wzorową proporcję między liczbą przycisków i pokręteł a elementami sterowanymi dotykowo. Górnej części powierzono funkcje informacyjne, a dolnej operacyjne. Wystarczy chwila zabawy z 12,3-calowym ekranem do obsługi multimediów i pokrętłem na konsoli między fotelami by połapać się w logice pokładowego systemu zawiadującego autem (bezprzewodowo Android Auto i Apple CarPlay). Wirtualny 12,3-calowy kokpit zamiast tradycyjnych analogowych zegarów można niemal dowolnie konfigurować. Do tego kierowca ma przed oczami wyświetlacz head-up (seryjny w każdej wersji).
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS