A A+ A++

  • Toyota świętuje sukces. Hybrydy rządzą na rynku, reszta przespała szansę

  • Toyota Yaris Cross hitem. Jak wygląda SUV w nowej odsłonie?

  • Toyota Yaris Cross Hybrid – jakie osiągi i zużycie paliwa?

  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid spala 2,73 l na 100 km

  • Lepsze wycieszenie wnętrza, grubsze szyby, więcej warstw tłumiących

  • Nowa Toyota Yaris Cross to nowe multimedia i większy ekran

  • Nawigacja w chmurze, cyfrowy kluczyk w telefonie dla pięciu osób

  • Najtańsza nowa Toyota Yaris Cross Active kosztuje od 104 300 zł

  • Toyota Yaris Cross Comfort kosztuje od 110 200 zł

  • Toyota Yaris Cross 2024 w wersji Style w cenie od 122 000 zł

  • Nowa Toyota Yaris Cross Hybrid 130 Style kosztuje od 124 000 zł

  • Nowa Toyota Yaris Cross Hybrid 130 GR Sport jest tańsza o 9200 zł

  • Nowa Toyota Yaris Cross Hybrid 130 Premiere Edition taniej o 9300 zł

  • Toyota Yaris Cross – cennik, wersje wyposażenia

  • Toyota Yaris Cross – dane techniczne, silniki, moc, wymiary, pojemność bagażnika

rozwiń

Toyota świętuje sukces. Hybrydy rządzą na rynku, reszta przespała szansę

Toyota Prius jako pierwsza w historii masowo produkowana hybryda zmieniła oblicze motoryzacji i zyskała status legendy. O swoją pozycję musiała jednak walczyć łokciami. Jako prototyp pojawiła się w 1996 roku. Do sprzedaży trafiła 10 grudnia 1997 roku w czasie podpisywania protokołu z Kioto, w którym państwa z całego świata zobowiązały się do przeciwdziałania globalnemu ociepleniu. Prius początkowo był sedanem. Inżynierowie Toyoty wytłumaczyli wówczas, że jeśli komponenty hybrydy mieszczą się w takim nadwoziu, to każde inne swobodnie przyjmie nowatorski układ napędowy. Ale nawet wtedy mało kto wierzył w połączenie silnika spalinowego i elektrycznego. Japończycy uporczywie trwali przy swoim. Konsekwencja i pracowitość przyniosły owoce. Dziś hybrydy stanowią niemal 80 proc. sprzedaży Toyoty w Europie. Liczby najlepiej oddają obraz sytuacji…

Po trzech kwartałach 2024 roku koncern Toyota wprowadził na drogi Starego Kontynentu ponad 912 tys. samochodów, to o 6 proc. więcej niż przed rokiem. W tym ¾ stanowią zelektryfikowane modele marki Toyota i Lexus. Przy czym w Europie Zachodniej, w tym w Polsce, takie auta stanowią już 78 proc. sprzedaży obu marek.

Toyota Yaris Cross hitem. Jak wygląda SUV w nowej odsłonie?

Toyota jako marka przez dziewięć miesięcy br. sprzedała w Europie 849 tys. aut. Najpopularniejszym modelem jest Yaris Cross (156 tys. sztuk). W Polsce to najczęściej wybierany SUV segmentu B – trzyma w garści 22 proc. rynku. Ze sprzedażą na poziomie 10,5 tys. sztuk w 2024 roku to także trzeci najczęściej wybierany nowy samochód i jeden z kluczowych modeli japońskiego producenta w obronie dominującej pozycji na rynku. Stąd niedawno doczekał się modernizacji.


Toyota Yaris Cross Hybrid 130

/

Toyota


Absolutną nowością jest hybryda 1.5 o mocy 130 KM. Dodatkowe 14 KM to efekt modyfikacji jednostki sterującej mocą i mocniejszej sekcji elektrycznej. Wzrost momentu obrotowego też jest solidny, bo aż o 30 proc. ze 141 Nm do 185 Nm! Zastrzyk wzmacniający przełożył się nie tylko na przyspieszenie, ale i na lepszą elastyczność auta, co znacznie ułatwia wyprzedzanie.

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRobert Gwiazdowski: Śmieszna sprawa z tą Komisją Wenecką
Następny artykułFaktopedia – Pierdząca Tesla