A A+ A++

Analiza przeprowadzona przez firmę Buzz Radar, specjalizującą się w badaniu mediów społecznościowych, uwypukliła skalę problemu, z jakim mierzy się Formuła 1. W opublikowanym w czwartek raporcie zatytułowanym „Czy osiągnęliśmy szczyt F1?”, Buzz Radar wskazał na główną przyczynę odwrócenia tendencji wyników.

Po emocjonującej walce Lewisa Hamiltona i Maxa Verstappena w sezonie 2021, na 2022 rok przypadło największe zainteresowanie w historii F1. Poza wyrównaną walką o tytuł mistrzowski na wzrost popularności wpłynęły nowe przepisy techniczne, oraz czwarty sezon serialu „Drive to Survive”.

Eksperci Buzz Radar, przy pomocy sztucznej inteligencji, dokładnie przyjrzeli się wynikom Formuły 1 w mediach społecznościowych. Pod lupę zostało wzięte 70 milionów wpisów z ostatniej dekady. Firma ostrzega, że w 2022 rok mógł być punktem kulminacyjnym dla F1, o czym świadczy spadek zainteresowania, po wielu latach wzrostu pupularności.

Z danych opublikowanych w raporcie wynika, że po pierwszych pięciu miesiącach 2023 roku, liczba wpisów zmalała o 70,2%, w porównaniu do tego samego okresu w 2022 roku. Statystyka nowych obserwujących oraz zasięgu w mediach społecznościowych nie napawa optymizmem. Liczba nowych fanów, którzy zaczęli śledzić F1 w social mediach spadła o 46,29%, a łączny zasięg wyniósł zaledwie 64,1%.

  2021 2022 2023
Wpisy 3,19 mln. 6,14 mln. 1,83 mln.
Nowi obserwujący 624,27 tyś. 911,15 tyś. 489,37 tyś.
Zasięg 35,63 mld. 61,73 mld. 22,16 mld.

Dane od stycznia do maja w latach 2021 – 2023

W raporcie napisano: „Porównanie danych między 2022, a 2023 rokiem ujawniło znaczny spadek sumarycznej liczby wpisów o F1 oraz uszczuplenie liczby nowych obserwujących.”

„Zasięg treści związanych z F1 na różnych platformach również znacząco się zmniejszył, co stanowi wyraźny kontrast w stosunku do ciągłego wzrostu w poprzednich latach. Jednak malejące liczby to tylko jedna część historii.”

„Dane z 2023 r. obrazują zasadniczą zmianę w treściach na temat F1 – zauważalny jest wzrost używania negatywnych przymiotników powiązanych ze sportem. Słowa takie jak „nudny” i „nieprzyjemny” stają się najczęściej stosowanymi określeniami, zastępując wyrażenia „interesujący” i „ekscytujący”.”

W raporcie Buzz Radar wskazano, że przyczyną dramatycznych wyników jest dominacja jednego zespołu. Przez ostatnie 12 miesięcy Red Bull Racing wygrał wszystkie Grand Prix Formuły 1, z dwoma wyjątkami. Uważają, że istnieje bezpośrednie powiązanie, pomiędzy zaciętą walką o tytuł, a zainteresowaniem kibiców i chęcią angażowania się. Ostatni raz F1 odnotowała spadek popularności w 2018.

 

„Sezon 2016 był najgorętszym tematem aż do 2021 r. To zasługa wszystkich czynników na które składało się przejęcie Formuły 1 przez Liberty, Drive to Survive i lockdown. Walka Rosberga i Hamiltona była niesamowicie zacięta. ”

„O rozstrzygnięciu sezonu zadecydowało tylko pięć punktów. W latach 2018 – 2020 dyskusje uległy stagnacji, kiedy Hamilton dominował w stawce, a następnie powróciły w sezonie 2021, po najbardziej wyrównanych mistrzostwach od 2016.”

„Ostatni wyścig zadecydował o rozstrzygnięciu sezonów 2016 i 2021. Rok 2022 przebiegł na fali zaciętej rywalizacji z końca 2021, ale teraz ponownie widzimy skutki dominacji jednego kierowcy. Schemat ten będzie się powtarzał, aż do momentu, gdy rywalizacja nie będzie bardziej wyrównana.”

Dane dotyczące mediów społecznościowych nie są idealne oraz stosunkowo nieprecyzyjne. Jednak poza tegorocznym spadkiem nie można nie dostrzec ogromnego wzrostu, jaki nastąpił w poprzednich latach. Formuła 1 dorównuje innym wiodącym kategoriom sportowym, pomimo organizacji zaledwie 23 wydarzeń w roku. 

„W latach 2016 – 2022 ilość konwersacji o F1 zwiększyła się o 80%, co ustępuje jedynie indyjskiej Premier League (wzrost o 208%) i Lidze Mistrzów UEFA (112%)”

 

„Co zaskakujące, Formule 1 udało się tego dokonać pomimo zorganizowania najmniejszej liczby wydarzeń z pośród czołowej piątki. Wszystkie wpisy z 2022 obejmowały zaledwie 22 weekendy wyścigowe. Dla porównania NFL dotyczyło 285 meczy, w tym Super Bowl, który jest jednym z najpopularniejszych wydarzeń sportowych na całym świecie.”

„Jedynym rokiem, w którym nastąpiło spowolnienie wzrostu, był 2018, a największy przyrost nastąpił w 2021, kiedy zyskali około 14 milionów nowych obserwujących na wszystkich kanałach. To czyniło ich w tamtym czasie najszybciej rozwijającym się profilem w mediach społecznościowych na świecie, z pośród wszystkich dyscyplin sportowych.”

FOM zajęło stanowisko w tej sprawie i nie pozostawiło raportu bez komentarza. Chociaż Buzz Radar sugeruje, że statystyki F1 w mediach społecznościowych wyraźnie spadły, organizacja wskazuje również na drugą stronę medalu.

Na dzień dzisiejszy FOM poinformowało, że wzrost oficjalnych kanałów w 2023 r. będzie około ośmiokrotnie wyższy, niż liczba podana przez Buzz Radar w okresie od stycznia do maja (pół miliona).

Warto zaznaczyć, że w drugiej połowie sezonu kanały F1 zajęły drugie miejsce na świecie, z pośród wszystkich głównych dyscyplin sportowych, pod względem wzrostu liczby obserwujących. FOM dodaje również, że liczba aktywnych interakcji (takich jak polubienia, komentarze i udostępnienia) wzrosła w tym roku o 4% w porównaniu do 2022. Według ich szacunków do końca sezonu przekroczy 1,5 miliarda!

Czytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułŻużel. ROW Rybnik: Jan Kvech kontuzjowany. Nie pojedzie w finale!
Następny artykułPolicja Zielona Góra: DZIECI BEZPIECZNE NA DRODZE