Finałowy dzień rywalizacji w jedenastej rundzie sezonu mistrzostw świata otworzył pierwszy przejazd próby Santa Marina. Z nieco ponad 9 kilometrami załogi musiały zmierzyć się w panujących jeszcze ciemnościach. Oes znany jest bywalcom katalońskiego klasyka, choć w tym roku długość trasy wyraźnie skrócono. W przeszłości odcinek nosił nazwę Pratdip i Colldejou. Droga przez cały dystans jest stosunkowo szeroka, a asfalt dobrej jakości.
Otwarcie najlepiej wyszło Sordo i Carrerze. Załoga Hyundaia pokonała zespołowych kolegów – Neuville’a i Wydaeghe’a o 0,7 s. Trójkę uzupełnili Elfyn Evans i Scott Martin [+1,4 s]. 0,3 s dłużej jechali Sebastien Ogier i Julien Ingrassia. Mistrzowie świata stracili miejsce na podium kosztem Sordo.
– Nie byłem pewien czy to wystarczy. Sporo cięć, a chciałem uniknąć kapcia. W ciemnościach było trudno. Teraz powinno być łatwiej – komentował Neuville.
– W nocy nie było łatwo. Trudno utrzymać prędkość. Zobaczymy. Rzeczy wyglądają interesująco. Przekonamy się, jak Seb dzisiaj wstał – stwierdził Sordo.
– Sporo problemów w niektórych miejscach. Nie jest łatwo, ale w porządku – mówił Evans.
– Nie miałem tutaj pewności. Problemy z widocznością. Na następnym musimy przyspieszyć – zapowiedział Ogier.
Od piątego rezultatu dzień rozpoczęli Adrien Fourmaux i Alexandre Coria [+2,1 s]. Nil Solans i Marc Marti stracili do załogi M-Sportu 3 s, jednocześnie o sekundę pokonując Gusa Greensmitha i Chrisa Pattersona. Takamoto Katsuta i Aaron Johnston byli gorsi od Sordo o 6,6 s.
– Ładny oes, choć przejazd w nocy jest wymagający. Zobaczymy, jak pójdzie innym, ale ja miałem frajdę – zapewniał Fourmaux.
– Co mogę powiedzieć? Chciałbym, żeby ten rajd się nie kończył. Ogromna frajda – komentował Solans.
– Ładny oes. W kilku miejscach mogliśmy być szybsi – zameldował Greensmith.
– Byłem ostrożny, ale nie było źle. Spodziewałem się mgły, jednak było w porządku – powiedział Katsuta.
Dwa ostatnie miejsca w pierwszej dziesiątce czasów należały do Olivera Solberga i Craiga Drew [+8 s] oraz Kalle Rovanpery i Jonne Halttunena [+10,4 s].
– Trochę problemów. Nowy odcinek i to w ciemnościach nigdy nie jest łatwy – wyjaśnił Solberg.
– Nie walczymy o nic i nie ryzykuję. Po prostu sprawdzaliśmy notatki – przyznał Rovanpera.
Po OS14 przewaga Neuville’a nad Evansem wzrosła do 17,1 s. Sordo jest trzeci [+39,2 s], ale Ogier traci jedynie pół sekundy.
W WRC 2 próbę wygrali liderzy kategorii: Eric Camilli i Maxime Vilmot. Teemu Suninen i Mikko Markkula stracili 2,8 s, a Mads Ostberg i Torstein Eriksen 4,8 s. Przewaga Camilliego nad Suninenem po OS14 wynosi równe pół minuty.
Chris Ingram i Ross Whittock byli najszybsi w WRC 3. Mistrzowie Europy z 2019 roku o 5,3 s pokonali Josh McErleana i Jamesa Fultona. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak skompletowali podium [+7,7 s] i ucięli z przewagi Emila Lindholma i Reety Hamalainen 4,2 s. Do niedzielnej części rajdu nie ruszyli Pepe Lopez i Borja Rozada. Skodę zatrzymała awaria silnika. W łącznej klasyfikacji Lindholm ma nad Kajetanowiczem 27,2 s zapasu.
akcje
komentarze
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS